וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה עומדת בהבטחה להתפרק מהגרעין

טלי גולדשטין

23.6.2008 / 20:42

הריסת מגדל צינון בכור הגרעיני ביונגביון, אליו הוזמנו כלי תקשורת מכל העולם, נועד להוכיח את עמידתה בהסכם עם ארה"ב

צפון קוריאה עומדת בהתחייבותה להתפרק מנשק גרעיני. ביום שישי ייהרס מגדל הצינון של הכור הגרעיני ביונגביון, צעד שהוא חלק מההסכם שכרתה צפון קוריאה עם ארצות הברית שמטרתו לפרק את המדינה הקומוניסטית מנשקה הגרעיני בתמורה להקלה בסנקציות המוטלות עליה. ממשלת צפון קוריאה הזמינה כלי תקשורת שונים, לרבות את רשת CNN, לחזות באירוע שיתקיים ביום שישי.

מוקדם יותר השנה, פיונגיאנג הסכימה לפרק את הכור הגרעיני שלה ולספק דיווח מלא של מלאי הפלוטוניום. ממשלת צפון קוריאה הכירה גם בחששות הבינלאומיים לגבי פעילות הגרעין שלה, כגון העשרת האורניום והסכימה להמשיך בשיתוף הפעולה עם המערב על מנת להבטיח שפעילויות מסוג זה לא יישנו.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) אמרה כי ייקח בערך שנה לבנות מחדש את המגדל במידה וצפון קוריאה תחליט לחזור בה מההסכם. כמו כן, בנייה מסוג זה אינה יכולה להישמר בסוד.

מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס יצאה בשבוע שעבר להגנת המדיניות האמריקאית כלפי צפון קוריאה ואמרה כי העסקה עם פיונגיאנג הופכת את אסיה ואת ארצות הברית למקומות בטוחים יותר. רייס אמרה כי ברגע שצפון קוריאה תגיש את הדו"ח העדכני שלה לגבי פיתוח הגרעין במדינה, הנשיא בוש יודיע לקונגרס על כוונתו להסיר את המדינה מרשימת המדינות התומכות בטרור ולהקל כמה מהסנקציות המוטלות עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully