וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנית גולדווסר: "אנו שוקלים להגיש בג"ץ"

23.6.2008 / 21:15

"אני רותחת מזעם על ההחלטה להעביר את המידע לרב הצבאי שיקבע האם החיילים יוגדרו כחללים". הבדיקה נעשית לפי דרישת גורמים מדיניים ולא לפי דרישת צה"ל

קרנית גולדווסר, רעייתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, אמרה הערב (שני) לוואלה! חדשות כי משפחתה ומשפחת החייל החטוף אלדד רגב שוקלות להגיש בג"ץ נגד ההחלטה להעביר את המידע אודות החיילים החטופים לרב הצבאי הראשי, כדי שזה יקבע אם להגדירם כחללים. גולדווסר אמרה בתגובה להחלטה כי היא "רותחת מזעם".

הרב הצבאי הראשי תא"ל אביחי רונסקי, קיבל הערב את מלוא המידע המצוי במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין והחל בתהליך בדיקה שבסיומו יקבע אם להתחיל בהליך לפיו יוכרזו החיילים כחללים שמקום קבורתם לא נודע. הוא צפוי להתייעץ בנושא גם עם הרבנים הראשיים לישראל.

דובר צה"ל מסר כי הרב הוא הסמכות ההלכתית הבלעדית בתחום והוא עתיד ללמוד את החומרים שהועברו אליו ולהתייעץ עם גורמי הלכה שונים קודם לגיבוש החלטתו. ראש אגף משאבי אנוש, אלוף אלעזר שטרן, עדכן את משפחות החיילים בדבר הבדיקה והבטיח להם כי יעדכנם באופן שוטף וכי יהיו הראשונים לקבל כל מידע וכל החלטה בנושא.

הבדיקה נעשית על פי דרישת גורמים מדיניים ולא על פי דרישת צה"ל, למרות שבמשך תקופה ארוכה במערכת הביטחון מעריכים כי השניים אינם בחיים. אם הם יוכרזו כחללים, ייתכן שהעסקה עם חיזבאללה לא תצא אל הפועל ויחל משא ומתן חדש.

בתגובה לדבריו של הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, לפיהם "יש להקריב שבוי, אם מחיר התשלום הוא הרבה יותר כבד ממחיר אובדנו", אמרה גולדווסר כי היא "בושה ונכלמת שהדברים בכלל נאמרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully