וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים בהסתדרות: "אין אופק באופק חדש"

נעמה טלמור

23.6.2008 / 18:38

חברים בהסתדרות המורים נאבקים ביו"ר יוסי וסרמן: "מחאותינו הושתקו על ידך ועל ידי יתר המעורבים במו"מ לחתימה על הסכם"

במכתב חריף ליו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, מוחים מורים מההסתדרות על הסכם "אופק חדש" שנחתם בשבוע שעבר בין משרד החינוך, הסתדרות המורים ומשרד האוצר. במכתבם לוסרמן, שהגיע לידי וואלה! חדשות, טוענים המורים כי מחאותיהם נגד הרפורמה הושתקו בידי וסרמן והמעורבים בחתימה.

"במשך חודשים ארוכים מחינו בכל כוחנו על כוונתך לחתום על הסכם 'אופק חדש', משום שלדעתנו אין בו שום 'אופק' מבחינת המורים. הוא מקפח באופן קשה וחמור את זכויותינו, פוגע בעתידנו המקצועי ובעתיד החינוך במדינת ישראל", נכתב במכתב. "כל מחאותינו הושתקו על ידך ועל ידי יתר המעורבים במשא ומתן לחתימה על הסכם, תוך נקיטה באמצעים פסולים ותוך התעלמות בוטה והפגנתית מרצונם של המורים, אותם הינך מחויב לייצג נאמנה מתוקף תפקידך".

עוד טוענים המורים במכתבם כי וסרמן נמנע מגילוי ההסכם לכלל הציבור ודורשים שקיפות וחשיפה מיידית של פרטיו לציבור המורים ולציבור ככלל. "אנחנו מרגישים שזו נקודת אל חזור לחינוך", אמרה ענת שניידר, ממובילות המאבק כנגד הצטרפות מורים לרפורמה החדשה. "אם לא תתעשת ההסתדרות ותבין את המורים, ויפסיקו לרדוף את המורים המתנגדים, בתי הספר ירגישו בעוד שנתיים מחסור עצום במורים". לטענת שניידר, מאות מכתבים של מורים שאינם רוצים לקחת חלק במהלך החדש כבר נשלחו להסתדרות המורים.

"כל המורים מאושרים"

הסתדרות המורים מכחישה בכל תוקף קבלה של מאות מכתבי התנגדות ומסרה לוואלה! חדשות, כי "גב' שניידר מציגה מצג שווא לפיו רבים מתנגדים לרפורמה, בזמן שהגיעו מכתבים בודדים, וגם הם נחתמו עקב השקרים וההכפשות שהגב' מפיצה בבתי הספר על מנת להפחיד את המורים. הסתדרות המורים מבינה שמחאתה של שניידר מונעת מאינטרסים אישיים וממלחמות אגו. הרפורמה מדברת בעד עצמה. אנו מציעים למורים שטרם התנסו ברפורמה ליצור קשר עם מורים שמלמדים ברפורמה ולשמוע את האמת".

עוד הוסיפו בהסתדרות המורים כי "יוסי וסרמן נבחר בבחירות דמוקרטיות והוא מייצג את המורים. הסכם 'אופק חדש' אושר פה אחד בהנהלת הסתדרות המורים ובמרכזה, וכל החלטות המתקבלות בהנהלת הסתדרות המורים תקפות וחלות על כל המורים. הסתדרות המורים הגדילה לעשות ונתנה למורים אפשרות להתנסות ברפורמה. מי שלא רוצה להמשיך בה בשנת הלימודים הבאה, יכול להודיע על כך ולא ימשיך ללמד במסגרת הרפורמה. כל המורים ב-313 בתי הספר שהתנסו ברפורמה, מאושרים ורוצים להמשיך ללמד במסגרתה בשנה הבאה".

הרפורמה החדשה בחינוך "אופק חדש" נחתמה בשבוע שעבר. הסכם השכר הקיבוצי שנחתם עם האוצר טרם הוצג לקהל הרחב ועל כן ציבור המורים אינו יכול לדעת את פרטיו. שניידר הקימה לפני כשנה אתר אינטרנט הנקרא "התעוררות", בו היא מנהלת פורום למורים במסגרתו היא ואחרים מעלים סוגיות מהן הם חוששים במסגרת הרפורמה החדשה.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגישה בשבוע שעבר שאילתא לשרת החינוך יולי תמיר, שתידרש להשיב לה כבר ביום רביעי הקרוב. בין היתר, מופיעות בה השאלות הבאות: כמה מורים באמת פנו בכתב למשרד החינוך בכדי להצהיר על סירוב הצטרפות לתכנית "אופק חדש"? מדוע מחייב משרד החינוך בהצטרפות לתכנית, מורים שבבית ספרם הסכימו להצטרפות פחות מחמישים אחוזים, וזאת בניגוד להתחייבות המשרד בוועדת החינוך של הכנסת? מדוע מאיימים אנשי משרד החינוך על מורים הנאבקים נגד התוכנית?

כמו כן, ביום שני בשבוע הבא תדון ועדת החינוך של הכנסת ברפורמה בחינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully