וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לשחרור שליט יחלו מחר בקהיר

שולמית אביצור

23.6.2008 / 15:19

מחר צפוי עופר דקל הממונה על המשא ומתן לשחרור החיילים החטופים לצאת למצרים. לדברי גורם פלסטיני, מצרים תתווך בין הצדדים במו"מ עקיף

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק אמר בפתח ישיבת הסיעה היום (שני), כי עופר דקל, הממונה על המשא ומתן לשחרור החיילים החטופים, יגיע לקהיר כבר מחר ויפתח במגעים מחודשים לשחרור גלעד שליט. ברק הוסיף כי הרגיעה היא "הזדמנות לקיים מגעים, שלא היתה לנו בסבב האלימות".

בתוך כך, גורם פלסטיני בכיר אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי ישראל וחמאס הסכימו לקיים שיחות עקיפות אינטנסיביות בתיווך מצרים במטרה לקדם "עסקת חילופי שבויים".

לדברי הגורם, מצרים תתווך בין הצדדים, שישהו באגפיו הנפרדים של מלון אחד, והמתווכים יעבירו ביניהם את המסרים. השיחות נועדות להגיע להסכמות לגבי שחרור החייל החטוף גלעד שליט, בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטיניים הכלואים בישראל.

"מוכנים לשקול הצעה חדשה"

אתמול התייחס לשיחות העקיפות בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זאהר. הוא הצהיר כי חמאס מוכן לשקול הצעות חדשות שיוגשו לו במו"מ המתחדש לשחרור גלעד שליט. לדבריו, עד כה המודל היה העברת מסרים שהעביר המתווך המצרי לעזה ולהיפך, וכעת מדובר על מודל חדש שבו נציגים של ישראל וחמאס יישבו בקהיר לשיחות עקיפות, בדומה למשא ומתן העקיף שניהלה ישראל עם סוריה בתיווך טורקיה.

א-זהאר הוסיף, כי השיחות בנושא שליט יחודשו רק לאחר הסרת המצור לחלוטין, בתוך שבוע בדיוק, לפי הסיכום שהושג עם המצרים. לדבריו, עד כה הסכימה ישראל לשחרר 67 אסירים מתוך רשימה של 375 שהועברה. לטענתו, חמאס יהיה מוכן לשקול הצעות חדשות שיוגשו לו במהלך המשא ומתן ויביא את ההצעות האלה להתייעצות עם גורמים נוספים. "כל הנושאים יידונו במשא ומתן ולא בתקשורת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully