וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפת אירן תהפוך את המזה"ת לכדור אש"

טלי גולדשטין

22.6.2008 / 19:04

ראש סבא"א אל ברדעי הגיב לדיווחים על אימון שערכה ישראל, ואמר כי תקיפת אירן רק תביא להאצת פיתוח תוכנית הגרעין שלה

"תקיפה צבאית של אירן תהפוך את המזרח התיכון לכדור אש", כך אמר אמש (שבת) ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מוחמד אל ברדעי. את הדברים אמר אל ברדעי בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערבייה" יממה אחרי שהתפרסמו בתקשורת דיווחים לגבי תרגיל צבאי גדול שערכה ישראל, המדמה תקיפה באירן.

"לדעתי, תקיפה צבאית מכל סוג שהוא היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות כעת", אמר אל ברדעי . "היא תהפוך את המזרח התיכון לכדור אש. תקיפה היא צעד חמור בהרבה מסנקציות והיא תוביל את אירן להאיץ באופן מיידי את תוכנית הגרעין שלה. כל זאת בברכת האירנים באשר הם, גם אלו המתגוררים במערב", הוסיף.

עוד אמר אל ברדעי בראיון כי במקרה של תקיפה צבאית, "איני חושב שמישהו יזדקק לשירותי. איני רואה דרך בה אוכל להמשיך את עבודתי אם כוח צבאי יתקיף את אירן".

חיל האוויר של ישראל ערך בתחילת יוני תרגיל גדול במזרח הים התיכון, שלדברי גורמים אמריקאיים נראה כהכנה לתקיפה אפשרית על מתקניה הגרעיניים של אירן, כך פירסם ביום שישי עיתון ה"ניו יורק טיימס". פוליטיקאי ישראלי בכיר אמר ל"סאנדיי טיימס" ש"זאת היתה חזרה גנרלית, ועל האירנים לקרוא את התסריט לפני שהם ממשיכים בתוכנית לייצור נשק גרעיני. אם לא יהיו תוצאות לגישה הדיפלומטית, ישראל תנקוט אמצעים צבאיים כדי לעצור את ייצור האורניום המועשר באירן".

יותר ממאה מטוסי אף-16 ואף-15 השתתפו בתרגיל, בשבוע הראשון של יוני. בתרגיל השתתפו גם מסוקים ומטוסי תדלוק. התרגיל נערך במרחק 1,500 ק"מ מישראל, מרחק דומה לזה שבין ישראל למתקן העשרת האורניום האירני, בנתנז. לדברי המקורות האמריקאיים, התרגיל נועד לפתח את יכולת התקיפה לטווח ארוך, ובנוסף למשוך את תשומת לב גופי הביון הזרים כדי לרמוז שישראל מוכנה לפעולה צבאית, אם המאמצים הדיפלומטיים לעצירת תוכנית הגרעין האירנית ייכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully