וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההונאה ב"לאומי": פרידמן שוחרר לביתו

נתיב נחמני

22.6.2008 / 19:11

מנכ"ל בנק "לאומי" בלונדון, החשוד בהונאת הבנק בסכום של 30 מיליון ש"ח, ו-13 חשודים נוספים שוחררו למעצר בית

מנחם (מוקי) פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בלונדון, החשוד בהונאת הבנק בסכום של כ-30 מיליון שקל, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית בערבות עצמית בבית משפט השלום בתל אביב. איתו שוחררו למעצר בית גם 13 חשודים נוספים בפרשה.

אנשי צוות החקירה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב התייעצו עם הפרקליטות, ובעקבות זאת התקבלה ההחלטה על השחרור. את רוב החקירה ביצעו אנשי המפלג באופן סמוי, ללא ידיעת החשודים. בשבועות הקרובים תימשך חקירת הפרשה, וכבר בתקופה הקרובה יוגשו כתבי אישום.

לפני כשבוע נעצרו החשודים בפרשה בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה ממערך הביקורת הפנימי של הבנק. מבדיקת התלונה עלה החשד כי פרידמן העניק הלוואות למספר חשודים, לאחר שאלו הציגו הצהרות הון פיקטיביות. לאחר תהליך מקוצר ביותר ובניגוד לנהלי הבנק, אישר על פי החשד פרידמן את ההלוואות, שחלקן עלו על מיליון שקל. איתו נעצרו גם מאיר ורפי עובדיה, אב ובנו החשודים כי היו אלו שתיווכו בין פרידמן ללווים.

"הפרשה מסועפת. החשודים פעלו בשרשרת, כשכל אחד מהם מהווה חולייה שמעבירה את הכסף", אמר לוואלה! חדשות ראש צוות החקירה רפ"ק מתן גלט ביום מעצרם של החשודים. הוא הוסיף כי נבדקת האפשרות שהכספים הועברו לגורמים עבריניים.

ביום מעצרו הצהיר עורך דינו של פרידמן, משה ישראל, כי מדובר בעניין טכני ולא פלילי. הוא הוסיף כי מרשו מכחיש בכל תוקף את ההאשמות נגדו: "הוא מוכן לכל עימות ואף מסכים להיבדק במכונת אמת כדי להוכיח את חפותו", אמר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully