וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק באמריקה: כל התיכון בהריון מרצון

טלי גולדשטין

22.6.2008 / 16:53

בעיירה קטנה במסצ'וסטס גילו כי 17 נערות הגיעו להסכמה ביניהן שייכנסו להריון מתואם, ומחצית מהן יגדלו פעוטיהן במשותף בקומונה

17 נערות בית ספר תיכון בעיירת דייגים קטנה במדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית החליטו כי הן כבר מוכנות לקחת על עצמם את עול האמהות. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח אתמול (שבת) כי מחציתן החליטו להיכנס להריון ולגדל את התינוקות יחדיו. גורמים בעיירה גלוססטר חשפו כי המספר הגבוה של הריונות בקרב בנות 15-16 בבית הספר המקומי אינו צירוף מקרים. ההסכם שכרתו שמונה הבנות עורר דיון סוער לגבי מהי הגישה הנכונה באמצעותה יש ללמד ילדים על אמצעי מניעה וחינוך מיני.

הפרשה נחשפה באוקטובר האחרון, כשמורים בתיכון "גלוססטר" שמו לב שמספר תלמידות ביקרו במרפאת בית הספר ודרשו לעבור בדיקת הריון. במרץ, מספר הנערות שהיו בהריון עלה לעשר. במאי, מרפאת הבריאות דיווחה כי מספר גבוה מהרגיל של בנות עדיין מבקשות לעבור בדיקות הריון.

לדברי כריסטופר פרמר, מפקח בית הספר, חקירה בנושא נפתחה כשמספר הבנות ההרות הגיע לעשר. "מדובר בנערות לבנות צעירות. לפי הבנתנו, הן דנו באפשרות של להיכנס להריון יחדיו", אמר.

חשיפת ההסכם, והדיווחים שאחד מהאבות הוא מחוסר בית בן 24, עוררו דיון ער בעיירה לגבי יחסי מין בקרב בני נוער. אחות בית הספר והמנהל הרפואי התפטרו במחאה על סרוב בית החולים המקומי לתרום למרפאת בית הספר כסף כדי שיוכלו לרכוש אמצעי מניעה ולחלקם לתלמידים ללא אישור הורים. רשויות בית החולים מסרו כי הם חוששים מפני תגובה שלילית חריפה מצד הקהילה הקתולית. מדינת מסצ'וסטס קיצצה, בנוסף, את שיעורי החינוך המיני בבתי הספר כחלק מתוכנית תקציבית חדשה.

התקשורת אשמה

מומחים בהתנהגות מינית בקרב בני נוער לא ידעו כיצד להסביר את האירועים חסרי התקדים בגלוססטר. "ההסכם בין הבנות הוא דבר מדהים. זוהי הפעם הראשונה ששמעתי על דבר כזה", אמר דיוויד לנדרי מהמכון הרפואי "גוטמאצ'ר".

הפרשה מדאיגה במיוחד לאור הנתונים העדכניים של הריונות בקרב בני נוער אמריקאים. למרות שמ-1991-2005 נרשמה ירידה בשיעור ההריונות בקרב בני נוער, ב-2006 עלה שיעור ההריונות בקרב נערות בנות 15-17 ב-3%. הרשויות מודאגות מתחילתה של מגמה.

בגלוססטר, המונה 30 אלף איש, האצבע המאשימה הופנתה לעבר התקשורת, המועדדת, לטענת חלק מהמקומיים, התייחסות לא רצינית והומריסטית להריון בקרב בני נוער. זאת באמצעות סרטים כדוגמת "ג'ונו" ו"הדייט שתקע אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully