וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנוע גנוב הוביל את המשטרה לרוצח פלינר

נתיב נחמני

22.6.2008 / 14:33

המשטרה עצרה נער בן 17.5 בחשד שרצח את עוה”ד לפני כשנתיים ברמת השרון. הצעיר הודה ושיחזר את הרצח: ”הייתי צריך כסף”

הארץ מוטי קמחי

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

הותרו לפרסום נסיבות רצח עורכת הדין ענת פלינר לפני יותר משנתיים. ביום חמישי האחרון נעצר נער בן 17.5 בחשד שרצח את פלינר בדקירות סכין בפתח ביתה ברמת השרון. בחקירתו הודה הנער בביצוע הרצח, וסיפר בחקירתו כי הגיע לביתה של פלינר על מנת לבצע שוד. "הייתי צריך כסף", אמר לחוקריו, אך לא הסביר מדוע.

מפקד היחידה המרכזית תל אביב, נצ"מ שלומי מיכאל, סיפר כי הצעיר הגיע לביתה של פלינר, וכשפתחה לו את הדלת, הורה לה להביא לו את כל הכסף שיש לה בבית. פלינר לא הגיבה, והנער שלף סכין בארוך 20 ס"מ. פלינר נבהלה ופתחה בצעקות, אז הוא דקר אותה פעמיים בבטנה ונמלט מהמקום.

פלינר בת ה-42, עורכת דין בתחום האזרחי, נפצעה באורח קשה וילדיה הקטנים הזעיקו צוות מד"א, שהעניק לה טיפול ראשוני במקום. בדרך לבית החולים החמיר מצבה, ובבית החולים נקבע מותה. לפני מותה הספיקה פלינר לומר לחוקרי המשטרה כי היא אינה מכירה את הדוקר וכי מדובר בבחור צעיר.

במשך למעלה משנתיים למשטרה לא היה קצה חוט בחקירת הרצח, פרט למילותיה האחרונות של פלינר. מעצרו של החשוד, שהיה בן 15 וחצי בזמן הרצח וללא עבר פלילי, התאפשר בזכות דגימת ד.נ.א. שנלקחה ממנו בחודש מרץ השנה, לאחר שנעצר בחשד לגניבת אופנוע. לפני כעשרה ימים נמצאה התאמה בין דגימת הד.נ.א. שנלקחה מהצעיר לזו שנלקחה מנדן הסכין שנמצא בזירת הרצח. מאז, ביצעו חוקרי הימ"ר מספר פעולות חקירה, בהן האזנות לקו הטלפון של הצעיר, על מנת לחזק את הראיות שבידיהם וכאמור, בסוף השבוע הוא נעצר.

המשטרה: "מדובר בנער מבולבל"

הרצח היה רק העבירה הראשונה שביצע הנער החשוד, המתגורר בשכונתה של פלינר, ומאז הוא נעצר שלוש פעמים. בפברואר 2007 נתפס הצעיר לאחר שגנב קסדה מארגז של קטנוע. כשמונה חודשים לאחר מכן הוא נעצר לאחר שיידה אבן באמצעות רוגטקה על שופט כדורגל תוך כדי משחק, והואשם בהתנהגות העלולה לסכן את שלום הציבור. מעצרו האחרון, שהביא להחשדתו בעבירת הרצח, היה במרץ השנה כשנתפס רוכב על קטנוע גנוב.

"מדובר בנער מבולבל שמביע צער על המעשה. הוא לא הפגין התנהגות של עבריין מנוסה" אמר רפ"ק אידל. מיד לאחר הרצח, רץ הנער לביתו. הוריו שהבחינו כי הוא מתנשף, שאלו אותו מדוע והוא ענה כי ברח מנרקומן שרדף אחריו, "מאז הוא לא דיבר על כך עם איש ושמר הכל לעצמו", סיכם רפ"ק אידל, והוסיף כי את הסכין ששימשה אותו לרצח, לקח הצעיר מאוסף הסכינים של אביו.

"לילדים קשה מאוד, אבל הם חזקים"

"זאת הרגשה איומה לחיות שנתיים בחוסר וודאות", סיפרה לוואלה! חדשות, תחייה אהרוני, אמה של ענת. לדבריה, בניגוד למה שחשבה, עם קבלת ההודעה מהמשטרה על פענוח הרצח, לא באה תחושת ההקלה, "היום דווקא קשה יותר, הזיכרונות מתעצמים".

מאז שקיבלו את הבשורה העדיפו בני משפחתה של פלינר להתכנס בעצמם. אתמול מלאו לאיתי, בנה הקטן של ענת, 12 שנים ובני המשפחה בחרו לערוך לו מפגש צנוע בבית הוריה של ענת בסביון, בנוכחות משפחה ומספר מצומצם של חברים. "לילדים קשה מאוד, אבל הם חזקים", אמרה אמה של ענת.

"מאז הרצח אין לנו חיים", אמרה אהרוני. "הוא רצח לנו את כל המשפחה. לא משנה לי מי הוא ובן כמה הוא. הוא רוצח ואני מקווה שהשופטים ירחיקו את הפגע הזה מהחברה. כל מי שלוקח חיים מגיע לו לקבל כעונש את מה שהוא עשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully