וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפת אירן תפתח חשבון שיימשך שנים"

יהושע בריינר

22.6.2008 / 13:08

כך אומר ד"ר אפרים קם, בכיר לשעבר בחטיבת המחקר באגף המודיעין. "מטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל יהיו יעד לפיגועים"

"תקיפה ישראלית נגד אתרי הגרעין תפתח חשבון עם אירן שיימשך שנים", כך מעריך ד"ר אפרים קם, בכיר לשעבר בחטיבת המחקר באגף המודיעין ומומחה לענייני אירן. על רקע הפרסומים כי ישראל התאמנה באחרונה לקראת תקיפה אירנית, מזהיר ד"ר קם כי לתקיפה שכזו עלולות להיות השלכות קשות. "זה לא ייגמר בתגובת 'זבנג וגמרנו' מצד אירן, אלא מתקפות שימשכו לאורך שנים עד שהם ירגישו שהם השיבו לנו כגמולנו".

קם, המכהן כיום כסגן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, מעריך כי לתגובה יהיו מספר שלבים. "השלב הראשון יהיה מיידי, לאחר התקיפה, שבה יהיה ירי מסיבי של טילי 'שיהאב 3' אל עבר ישראל. זה גם האיום שהם משמיעים כיום ולדעתי אין סיבה שלא להאמין להם. השלב השני יהיה הפעלת טרור נגדנו בעורף המדינה בחודשים שלאחר מכן, תוך שימוש בחיזבאללה ובארגונים פלסטיניים, שיפעלו במימון ובהכוונה אירנית. שלב נוסף יהיה ככל הנראה גם תקיפת מטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל, כמו פיגועים כנגד שגרירויות וקהילות יהודיות, על מנת שכל העולם יזכור את 'התקיפה הישראלית'".

עוד מעלה קם את האפשרות כי מי שתפגע מתקיפה ישראלית תהיה הקהילה היהודית באירן, שמונה כיום כמה אלפים בודדים. "הם יהיו מטרה ראשונה אחרי תקיפה ישראלית. פחות עבור הממשל, אלא יותר עבור פורעים מקומיים, שיראו בהם אחראים וסמל למתקפה. אני הייתי מוטרד מאוד מהאפשרות הזו".

יחד עם זאת, ד"ר קם סבור כי על אף שלל התגובות האירניות האפשריות, אין מדובר בפגיעות אסטרטגיות שישראל איננה יכולה להתמודד עמן. "שום תגובה איננה אסטרטגית כמו תקיפה באתרי הגרעין, ובכל התגובות ישראל התמודדה או יודעת להיערך אליהן. כבר ידענו להתמודד עם טרור בעורף ויש לישראל אמצעים להגנה מפני טילים, אך אין ספק שתגובה אירנית לאחר תקיפה ישראלית חייבת להילקח בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully