וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט לביהמ"ש: "הצילו את גלעד"

נתיב נחמני

22.6.2008 / 16:25

התחדש הדיון בעתירה של משפחת שליט למנוע את פתיחת המעברים לעזה. בג"ץ בוחן את הפרוטוקולים של דיוני הקבינט על הרגיעה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בבית המשפט העליון בירושלים התחדש הדיון בעתירת משפחת שליט בדרישה להתנות את פתיחת מעברי הגבול לרצועה בשחרור בנם, גלעד. הדיון הופסק בשל בקשת השופטים לעיין בפרוטוקולים של דיוני הקבינט על הסכם הרגיעה, וזימונו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל.) עמוס גלעד, להעיד בפניהם. הדיון מתנהל כעת בדלתיים סגורות.

בטרם נכנס לדיון בבג"ץ, אמר גלעד, כי איננו "משני צדי המתרס. אני באותו צד עם נועם שליט, ואנו מעוניינים בהחזרת גלעד. אין אדם שאני מזדהה איתו יותר מגלעד".

פרקליטות המדינה הודיעה מוקדם יותר, כי היא מתנגדת לעתירה של משפחת שליט. "דין העתירה להידחות - שכן בג"ץ מתבקש להתערב בסוגיה מדינית ביטחונית, בעניין מדיני ביטחוני מובהק", כתבו נציגי הפרקליטות. לטענתם, לא קיים כל פער בין מה שהוצג לקבינט, לבין ההסכם אליו הגיעה ישראל עם חמאס בסופו של דבר.

עוד טענו נציגי המדינה, כי בג"ץ אינו נוהג להתערב בהחלטות מדיניות מובהקות, וכי עד היום בג"ץ נמנע מלהתערב בכל המקרים שהובאו בפניו בהחלטות הקשורות בשחרור אסירים בעקבות משא ומתן. נציגי הפרקליטות ביקשו להביא את עניינו של יונתן פולארד כדוגמה וטענו כי בית המשפט לא התערב בעתירתו, למרות שדרש כי ממשלת ישראל תפעל לשחרורו מהכלא האמריקאי.

"הממשלה פועלת ללא לאות לשחרור גלעד"

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין פרופסור אריאל בן דור, אלדד יניב ושרון שטיין, טוענת משפחת שליט כי הסכם הרגיעה עם חמאס לא כולל את שחרור גלעד – בניגוד להבטחות שקיבלו מהממשלה. כמו כן, הם טוענים כי פתיחת המעברים עלולה לסכן את חייו.

במסגרת הדיון הציגה המדינה בפני בית המשפט את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני המסווגת "סודי". המדינה ביקשה להציג בפני בית המשפט את העובדות בדלתיים סגורות וללא נוכחות מגישי העתירה - "לאור רגישות הדברים והשלכתם האפשרית על המשא ומתן".

"ממשלת ישראל פעלה ופועלת ללא לאות לשחרורו של גלעד שליט והיא רואה בשחרורו משימה לאומית מן המדרגה הראשונה. הממשלה עושה ותמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להביאו הביתה בשלום", ביקשו נציגי המדינה להבהיר בפתיחת דבריהם, בתגובה שהגישו לבית המשפט.

נציגי המדינה ביקשו להדגיש כי הרגיעה אינה כוללת הסרת הסגר הכלכלי על רצועת עזה, אלא הגדלה מסויימת של כמות וסוג הסחורות שיעברו במעברים וכי מעבר רפיח אינו מתוכנן להיפתח במסגרת ההסדר - "עניינו של סמ"ר גלעד שליט משתלב בפרטי ההסדרים", כתבו נציגי המדינה ואמרו כי יפרטו על כך בבית המשפט.

"חלון הזדמנויות בלתי חוזר"

נועם שליט, אביו של גלעד, פנה במהלך הדיון לשופטים ואמר כי התלבט רבות אם לפנות לבית המשפט. "מבחינתי בית המשפט הוא המוצא האחרון בהחלט להצלת גלעד. בהסכם הרגיעה יש לדעתנו הזדמנות בלתי חוזרת להצלתו של גלעד וחלון הזדמנויות בלתי חוזר, שמאפשר לאלץ את חמאס להגיע לשולחן המו"מ מעמדה סבירה של כוח, כשיש לישראל מנופי לחץ", אמר שליט.

נועם שליט הוסיף כי המשפחה חוששת שכשמדינת ישראל תאבד את מנופי הכוח ואת קלפי המיקוח, ותפתח את המעברים ברצועת עזה, חמאס לא ימהר לסיים את הפרשה. "המשפחה חוששת שלאור ניסיון רע בעבר עם מקרה רון ארד, המקרה יחזור על עצמו גם עם גלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully