וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מרוצים: "חמאס עומד בהסכם"

יהושע בריינר

22.6.2008 / 11:29

גורם ביטחוני אמר כי "נראה שלחץ האוכלוסיה המקומית מניב את פירות הפסקת האש". הבוקר נפתחו כמעט כל מעברי הגבול ברצועה

"חמאס עומד בינתיים בתנאי הסכם הפסקת האש", כך אומר היום (ראשון) לוואלה! חדשות גורם ביטחוני, על רקע הגדלה משמעותית של כ-30% במספר המשאיות והסחורות המוכנסות לרצועת עזה. הבוקר נפתחו כמעט כל מעברי הגבול ברצועה, למעט מעבר כרם שלום, שאינו מסוגל לפעול טכנית בשל נזקי ניסיון הפיגוע במקום לפני מספר שבועות.

כמו כן, הועברו סחורות שבמערכת הביטחון מגדירים אותם כ"מותרות", דוגמת מיצים ומאפים. גם הציוד ההומניטרי שנכנס לרצועה הוגדל באופן משמעותי. דרך מעבר סופה מועברים למעלה מ-90 משאיות, כאשר גם המסוע במעבר קרני פועל. בנוסף מועברים אלפי ליטרים של בנזין וגז לבישול דרך מעבר הדלקים בנחל עוז.

במערכת הביטחון מציינים כי עד כה עומד חמאס בהסכם הרגיעה. "נראה כי לחץ האוכלוסיה המקומית מניב את פירות הפסקת האש", אומר גורם ביטחוני, "כל יום נערכת הערכת מצב, אך אין ספק שפתיחת המעברים גורמת לשיפור משמעותי בחיי האוכלוסיה הפסלטינית ברצועה".

בתוך כך, נראה כי תיתכן הגדלה נוספת במספר המשאיות שכניסתן תותר למעברים בימים הקרובים, למרות שתוכננה רק בשבוע הבא. במידה שהערכות המצב ימשיכו להיות חיוביות, ישראל תשקול להתיר כניסת ברזלים, חומרי בניין, עפר וחצץ אל תוך שטחי הרצועה עוד השבוע. במשרד הביטחון ובמנהלת המעברים מנסים לזרז את שיקום מעבר כרם שלום, כדי למנוע לחץ על מעברי הגבול האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully