וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים מטילים ספק בהתחממות הגלובלית

גיל קדרון

22.6.2008 / 10:03

העיתון ה"אובזרוור" גילה כי רוב הבריטים אינם מאמינים כי שינויי האקלים נגרמים מפעולותיהם של בני האדם, אולם רובם עודם מודאגים

העיתון "האובזרוור" מגלה הבוקר (ראשון) ממצאים מפתיעים בנושא איכות הסביבה - רוב הבריטים אינם מאמינים שההתחממות הגלובלית נגרמת על ידי בני האדם, וסבורים כי מדענים מגזימים בבואם לתאר את הבעיה.

בזמן שבשאר העולם השתכנעו ששינויי האקלים נובעים מגזי החממה שבני האדם פולטים לאוויר דרך מפעליהם המזהמים, ובארה"ב הפכה הסוגיה ממעוררת מחלוקת ללב הקונצנזוס, ביצעו תושבי האי הבריטי פניית פרסה שגורמת לרבים לתהות היכן אירע השינוי.

בשנה שעברה חתמו 2,500 מדענים מהפאנל הבין ממשלתי של האו"ם לנושא שינויי אקלים (IPCC) על הצהרה כי קיים סיכוי של 90 אחוזי שההתחממות נובעת בעיקר מבני האדם, והזהירו כי רק שינוי קיצוני במדיניות הסביבה העולמית תוכל להפוך את המגמות המדאיגות.

העיתון מפרסם את הסקר ימים ספורים לפני שממשלת בריטניה מציגה ברבים את האסטרטגיה החדשה שלה בנושא אנרגיה מתחדשת, שאמורה לקצץ את פליטת גזי החממה באי הבריטי ב-20 אחוז, על פני 12 השנה הקרובות.

הכל בגלל ה-BBC

הסקר כלל 1,039 נשאלים, ובו 6 מכל 10 הסכימו עם המשפט "מדענים רבים עדיין אינם בטוחים שבני האדם תורמים לשינויי האקלים" ו-4 מכל 10 סבורים כי ההתחממות הגלובלית אינה חמורה כפי שנטען. בשני המקרים כ-20 אחוזים אמרו כי אינם יודעים לענות, לכאן ולכאן. למרות הכל, כ-75 אחוזים מהנשאלים טענו כי עודם "מודאגים" משינויי האקלים. ככל שהשכלתו ומשכורתו של הנשאל עולה, כך עולים סיכויי הדאגה שלו בנושא.

הסקר גם הראה בלבול וסתירות אצל התושבים, שניפקו תשובות של חוסר אמון מחד, וכעס מאידך על הפוליטיקאים שאינם עושים די כדי לטפל בבעיה. מיעוט קטן בלבד אמר כי הינו מוכן לבצע שינויים "רדיקלים" כדי לטפל בסוגיה. "זה מאכזב, ועל הממשלה להיות מודאגת מאוד", אמר ל"אובזרוור" ג'ונתן פוריט, יו"ר הוועדה לנושא אנרגיה ברת קיימא. "פוליטיקאים צריכים להכניס את המדיניות החדשה שלהם לקונטקסט בצורה בהירה יותר", אחרת הם מסתכנים בתגובה הפוכה".

חלק מהסיבות שהועלו בנוגע לממצאי הסקר הם המיתון בזוחל בכלכלה העולמית, עליית מחירי הדלק, כמו גם הסרט הדוקומנטרי של ערוץ 4 של ה-BBC, "התרמית הגדולה של ההתחממות הגלובלית" (ראו קישור), שפנה להפריך את הטענה כי שינויי האקלים נובעים מפעילותם של בני האדם.

"ה-IPCC סבורה כי הממצאים המדעיים בנושא שינויי האקלים מראה בבירור כי מדובר בפעילות אנושית", נמסר מהמשרד הבריטי לאיכות הסביבה. "החיים של אנשים רבים כבר הושפעו מכך, וההשפעות עשויות להיות חמורות בהרבה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully