וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי? בישראל מחכים לקרלה ברוני

22.6.2008 / 9:05

נשיא צרפת יגיע היום עם רעייתו לביקור בן 3 ימים בישראל, במהלכו יצהיר כי הוא "ידיד אמת". ידון עם רה"מ על סוריה ואירן

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי יגיע הערב (ראשון) לישראל לביקור בן שלושה ימים, שמטרתו חיזוק תדמיתה של צרפת כבת ברית של ישראל. לאחר שנבחר לנשיאות בשנה שעברה, הכריז סרקוזי על עצמו כ"ידיד ישראל". מחר הוא ינאם בכנסת, נאום ראשון בכנסת לנשיא צרפתי מאז נאומו של הנשיא פרנסואה מיטראן בשנת 1982.

הצהרותיו הנשנות של סרקוזי בדבר תמיכתו בישראל, הפוכות לגישתם של נשיאים צרפתים קודמים, שנחשבו ליותר פרו-ערבים. הביקור היום בישראל מתקיים לפני הפסגה שתתקיים בחודש הבא בפריז, במסגרת יוזמתו לאחד את מדינות הים התיכון, שאליה הוזמנו מנהיגים ערבים רבים. מקורות בצרפת אמרו כי סרקוזי העדיף לדחות את ביקורו לישראל עד לאחר הפסגה, אך ישראל התעקשה לקיים את הביקור במועד. "זהו ביקור רגיש מאוד, מבחינת הפלסטינים והעולם הערבי", אמר גורם דיפלומטי צרפתי.

סרקוזי צפוי לומר בביקורו כי ישראל יכולה לסמוך על צרפת בענייני ביטחון, אך עליה להקפיא את הבניה בהתנחלויות, ולהקל את חופש התנועה של הפלסטינים בגדה וברצועת עזה. סרקוזי וראש הממשלה אהוד אולמרט ידונו גם במגעים בין ישראל לסוריה ובנושא האירני. במהלך ביקורו יפגש הנשיא הצרפתי גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם.

סרקוזי ביטל חופשה שתכנן בים המלח עם אשתו קרלה ברוני ועם נשיא המדינה שמעון פרס. "כל צלמי הפפרצי של ישראל כבר מחכים לנשיא ואשתו על חופי ים המלח", כך הסביר את הביטול גורם רשמי במשרדו של סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully