וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש עושה חשק למלחמה

יהושע בריינר

21.6.2008 / 11:58

אלו הם כלי הנשק המתקדמים, שלא לומר ביוניים, שתעשיות הנשק הישראליות הציגו השבוע בתערוכה בפאריס. שיהיה בבית, לכל מקרה

תשכחו מהפזצט"א, המפות והפטרולים: החייל הביוני של המאה ה-21 כבר כאן. כלומר, ב"יורוסאטורי" - תערוכת הלוחמה היבשתית שהתקיימה השבוע בפריז. זה לא יפתיע וודאי אם נספר כי הביתן הישראלי, שכלל תצוגות של אמצעי לחימה מעשרים חברות ותעשיות ביטחוניות כחול-לבן, משך את תשומת לב קציני העולם. הייצוא הביטחוני של ישראל נמצא בימים אלה במקום הרביעי בעולם, והאצבע על ההדק עוד נטויה. אז אלה הם אמצעי הלחימה שתפגשו במלחמות הבאות, רצוי שמהצד הנכון.

גארדיום

תוצרת: ג'יניוס (אלביט והתעשייה האווירית)

הרכב הרובוטי הזה אמור להחליף את הסיורים המאוישים, לפחות בתיאוריה, ובכך להקטין את סיכון חיי האדם נאמר בגדר המערכת בעזה ובגדר ההפרדה בגדה. הרכב מופעל על ידי חיילים הנמצאים את החמ"ל, וייעודו לפטרל בגבולות בעלי סיכון. מותקנות עליו מצלמות, והוא נע גם בתנאיי שטח קשים ומזג אוויר מכביד, תוך עקיפת מכשולים.

צילומים מהגארדיום מועברים לחמ"ל, ובמידה ומתגלה חשוד בקרבת הרכב הוא מפעיל אורות, משמיע אזעקה וקורא לרכבי הסיור, אלה עם האנשים. ישנה אפשרות להתקין בו אף נשק אוטומטי. כמובן שיש יכולת להתקין בו מערכות ניווט, אם החייל בחמ"ל באמת מתעצל להפעיל אותו בעצמו. אמור להיכנס לפעילות מבצעית בצה"ל בשנה הקרובה.

דומינטור

תוצרת: אלביט מערכות

הדור הבא של חיילי החי"ר יקבלו את תמונת הקרב היישר אליהם. צג ממוחשב, אליו מחוברת מערכת המאפשרת קליטה והעברה של הנתונים שהוא רואה לפניו בשדה הקרב, בשקלול נתונים מודיעיניים המגיעים מהעורף. בזמן קרב הצג יהפוך ה"דומינטור" למערכת כוונות תרמית, שתאפשר ללוחם למצוא אויב מסתתר גם בתנאים של חושך או אבק. המערכת גם תאפשר לחייל להתחבר למערכת הקשר של הגדוד, ולהעביר את המראות והנתונים שהוא מקבל בחזרה לחמ"ל.

גם הודעות מודיעיניות יוצגו בצג המתקדם, ובין הודעה על חמושים מאחורי השיחים שבמערב לידיעה מודיעינית על כלי טיס באוויר, אולי גם אימא תוכל להעביר דרישת שלום.

Bird eye 400

תוצרת: התעשייה האווירית

הג'י.פי.אס של המל"ט (מטוס ללא טייס) הגדודי מכוון אל מעבר לרמה? הפעל את צג מחשב, ותתחיל לראות את מי הסורים מעודדים בזמן רבעי גמר היורו. המטוס הזה, מקווים בצה"ל, אמור להוות חלק בלתי נפרד ביציאה לשטח, ובשנים הקרובות אמור לקבל כל גדוד חי"ר (האופטימיים יאמרו אפילו כל פלוגה) מל"ט שכזה, שיחסוך שימוש בשירותיו של חיל האוויר במקרים מסוימים.

ל"בירד איי 400" מנוע שלו שקט מאוד, אורכו 2.2 מטרים, הוא ממריא באמצעות מתקן נישא ועל גוף גופו מותקנת גם מצלמת בלילה. זמן הטיסה המוערך שלו עומד על שעה, והוא יכול לטוס לגובה של כ- 350 מטרים ולמרחק של 10 ק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אקסטרים

תוצרת: התכוף

הרכב המפלצתי הזה, במשקל של עד 17 טון, הינו משוריין המיועד לצוותים קטנים של עד תשעה לוחמים. הוא ממוגן מפני מטעני צד, מוקשים ורימוני רסס. הרכב זוכה להתעניינות רבה בתערוכה פאריס השבוע, אך אינו נמצא בשימוש צה"ל.

באקסטרים מותקנת מערכת הגנה מפני טילי נ"ט - אמצעי לחימה שכבר מכיר היטב את הרכבים המשוריינים שלנו. הוא מגיע בשני דגמים, כבד וקל,. אומנם יש לו רק 275 כוחות סוס אולם אבל הוא עושה 96.8 קג"ם (ק"ג מטר) ב-1200 סיבובי מנוע בדקה, מה שמאפשר לו יכולת תנועה נוחה גם בתנאי שטח קשים במיוחד. יחד עם זאת הוא מותאם לנוע בשטחים אורבניים. גם עלות פיתוח האקסטרים לא הייתה זולה, כ-8 מיליון ¤, והנחת המומחים היא שזה היה שווה, ושבאמת אף אחד לא ירצה לפגוש בו מחוץ לגינת הבית.

COYOTE (קויוט)

תוצרת ITL:

אמצעי ראיית לילה מתקדם. משקפת האמורה לאפשר ללוחמים לראות את השטח בלילה ברזולוציה גבוהה יחסית. היתרון הגדול במערכת הוא בכך שהיא מבוססת על הדמאה תרמית, ולא על מגבר אור כוכבים בשונה מרוב האמצעים הנמצאים בשימוש כיום.

עם ה"קויוט" ניתן לראות תזוזה בחדר סגור או מבנה בתנאי חושך מוחלטים, ולא רק בשטח הפתוח. המערכת יכולה גם להתחבר בקלות לנשקו האישי של הלוחם, מה שעתיד לאפשר לו ירי מוצלח יותר, אם יחליטו לנסות להרוג אותו דווקא באמצע הלילה. יתרון נוסף של ה"קויוט" הוא משקלו- רק 500 גרם, מה שמאפשר לכל חייל להצטייד בו. המכשיר מופעל על ידי סוללה, ויכול להחזיק מעמד עד כשש שעות. המערכת זכתה להתעניינות רבה בקרב באי התערוכה, ולא רק בתור צעצוע לילד בבית.

ספייק

תוצרת: רפאל

הטיל הזה, על שלל דגמיו, נחשב כיום לאחד מאמצעי הלחימה היבשתיים המתקדמים בעולם. הטיל מחובר למערכת אלקטרו-אופטית, מה שמאפשר דיוק מקסימלי בשיטת ה'שגר ושכח': אתה יכול להורות לו איפה לפגוע, לירות, וללכת לשתות כוס קפה טורקי שהכין חבר לפלוגה- הטיל כבר יבצע את ייעודו.

קרה והתחרטת? אין בעיה, עם הזנה מחודשת של נתונים למערכת, הספייק כבר יעשה יו טרן למקום הנכון. טווח הפגיעה שלו הוא עד 4 ק"מ, וכל המערכת שוקלת משהו כמו 13 ק"ג. לטיל מספר דגמים, כאשר אחד מהם יכול להגיע לטווח של עד 8 ק"מ וניתן להתקינם גם על מסוקים או ספינות. לאחרונה החליט הצבא הספרדי לרכוש את הטיל לחייליו בעסקה ששוויה כ-400 מיליון דולר.

השלום פורץ? מה טוב. חיי המדף שלו מוערכים בכעשרים שנה, כך שאם פתאום תפסק הפסקת האש, נוכל להוציא את הספייק מהבוידעם והוא יהא עדיין כמו חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully