וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגאבה: "רק אלוהים יוריד אותי מהשלטון"

21.6.2008 / 14:05

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה אמר בכינוס כי לא ירשה לאופוזיציה לעלות לשלטון. מועמד האופוזיציה שוקל לא להשתתף בסיבוב השני בבחירות

סימנים נוספים לכך שנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה יסרב לרדת מהשלטון. מוגאבה אמר בכינוס של פעילים כי "רק אלוהים, שמינה אותי, יכול להוריד אותי מכיסא ראש הממשלה, לא האופוזיציה ולא הבריטים".

מוגאבה דחה את טענות האופוזיציה והאשים את ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון במתן שוחד לבכירי האופוזיציה כדי שהם יחליטו לא להתמודד בסיבוב השני. "הבריטים והאמריקאים מנסים ליטול לעצמם את תפקיד אלוהים. הם מתערבים ביוהרה קולוניאליסטית בסכסוך פנימי שאין להם קשר אליו".

מועמד האופוזיציה לנשיאות בזימבואה מורגן צוונגיראי הודיע אמש (שישי ) כי הוא שוקל שלא להתמודד בסיבוב השני בבחירות לנשיאות. לדבריו, הנשיא המכהן רוברט מוגאבה ורשויות הביטחון הכפופות למרותו הבהירו כי הם יעשו הכל כדי להבטיח את נצחונו של מוגאבה.

"מופעל עלינו לחץ כבד מצד אזרחים רבים ומצד ארגוני זכויות אדם שלא להשתתף בפארסה שמתכנן מוגאבה", אמר דובר מפלגת האופוזיציה. לדבריו, ועידת המפלגה תכונס ביום שני כדי להכריע על המשך דרכה בבחירות.

ארגוני זכויות אדם ומנהיגים רבים במערב האשימו את מוגאבה בניסיון להטות את תוצאות הסיבוב הראשון, במסע אלימות נגד מנהיגי, ופעילי האופוזיציה, שכ-70 מאנשיה נהרגו ו-25 אלף מתומכיה גורשו מבתיהם. מזכ"ל האו"ם באן קי מון היה הדמות הבינלאומית האחרונה שהביעה דאגה מהאלימות הפוליטית במדינה הדרום אפריקאית. "אלימות, הפחדה ומעצרים של מנהיגי אופוזיציה אינם עומדים בקנה אחד עם בחירות חופשיות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully