וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים חדות

ניר צליק

20.6.2008 / 23:42

עליית מחירי הנפט ומשבר האשראי גרמו לירידות החדות בבורסה בניו יורק. הנאסד"ק נחלש ב-2.3% והדאו ג'ונס נפל ב-1.8%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים חדות בעקבות מחיר הנפט ששב לעלות וחששות המשקיעים מכך שמשבר האשראי ימשיך לתת את אותותיו בענף הבנקאות.

נאסד"ק ירד ב-2.3% ל-2,406 נקודות ובסיכום שבועי איבד 2%; דאו ג'ונס נפל ב-1.8% ל-11,843 נקודות ובסיכום שבועי ירד ב-3.8%; S&P 500 השיל 1.9% ל-1,318 נקודות ובסיכום שבועי איבד 3.1%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדו ב-0.062% ל-4.137%.

מחיר חבית נפט שב לעלות היום והגיע לכ-134.62 דולר לחבית, עלייה של כ-2%. זאת, בעקבות היחלשות הדולר, שהובילה לעלייה בביקוש לסחורות ככלי גידור מפני אינפלציה, ועל רקע דיווח בעיתון "ניו יורק טיימס" לפיו ישראל ערכה תרגיל צבאי גדול לקראת הפצצה אפשרית של אתרים גרעיניים באיראן.

במהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לרמה של יותר מ-136 דולר לחבית, והתקרב לכדי מרחק של כשלושה דולרים משיא של 139.89 דולר לחבית שרשם מוקדם יותר החודש. עם זאת, בסיכום שבועי ירד מחיר החוזים ב-0.2%. החוזים למסירה באוגוסט, אשר הופכים לחוזים הקובעים החל משבוע הבא, נסגרו במחיר של 135.36 דולר לחבית, עלייה של 2.76 דולר.

בגיזרה הפיננסית, וואשינגטון מיוצ'יואל, חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, נסחרה על רקע הודעתה כי תפטר 1,200 מעובדי החברה. מרבית המפוטרים יהיו מקליפורניה ופלורידה, בהן הורגש משבר הנדל"ן האחרון בחוזקה.

ענקית החיפוש יאהו עתידה לעבור שינויים מהותיים אחרי דחיית הצעת הרכש של מיקרוסופט. החברה שוקלת לבצע מהלך ארגון מחדש שיאחד את חטיבות המייל, החיפוש ועמוד הבית שלה לארגון מוצר גלובלי אחד.

עוד נודע כי שלושה מנהלים בכירים ביאהו צפויים לעזוב את החברה, לאחר שענקית האינטרנט, שנאבקת כיום במרד מצד בעלי המניות בעקבות דחייתה של הצעת רכש ממיקרוסופט, כבר איבדה ארבעה בכירים נוספים בשבוע האחרון.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר היום כי ענקית התוכנה האמריקאית לא תנסה לרכוש חברות אינטרנט אחרות לאחר הכישלון של ניסיונותיה לרכוש את יאהו. לאחר ההודעה על כישלון המגעים עם יאהו, אותה ניסתה לרכוש תמורת 47.5 מיליארד דולר אך נדחתה, הפריחו אנליסטים רבים השערות לפיהן עשויה החברה לנסות לרכוש חברה אחרת כתוכנית חלופית.

בין החברות שהוגדרו כמועמדות אפשריות לרכישה על ידי מיקרוסופט היה אתר הרשתות החברתיות פייסבוק, בו השקיעה 240 מיליון דולר בשנה שעברה תמורת נתח של 1.6%, וחטיבת AOL של טיים וורנר. "לאנשים אין מושג על מה הם מדברים. בסופו של יום, מה שרצינו באמת היה את פלטפורמת הפרסום של יאהו", אמר באלמר.

בגזרת המניות הישראליות, בלופניקס עוררה עניין, לאחר שאמש צנחה המניה ב-39.7% בעקבות הורדת תחזית הרווח לחברה על ידי שני בתי השקעות, רות' וקרייג הלום. בתגובה לצניחת המניה פירסמה החברה הודעה לפיה החברה מצפה לרווח של 0.14-0.18 סנט למניה ברבעונים השני והשלישי, אך לא עידכנה את תחזית הרווח השנתית שלה.

מניית מדיס טכנולוגיות קרסה ב-26.4%. זאת בעקבות הודעת החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית, כי תמכור מניות ואיגרות חוב לחמש שנים בשווי של 29 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים. ההסכם צפוי להיסגר ב-24 ביוני. החברה תשתמש בכסף למטרות כלליות ולשימוש שוטף. מדיס טכנולוגיות עוסקת בפיתוח תאי דלק זעירים.

טבע נסחרה על רקע סיום מוצלח לשלב II של ניסוי בתרופת לקווינימוד. הניסוי הראה כי התרופה הצליחה להאט את התקדמות מחלת הטרשת הנפוצה. כעת יש לבדוק את יעילות התרופה בהשוואה לתרופות אחרות בשוק כדי לדעת אם היא משתווה אליהן או עולה עליהן או לא. כמו כן, בשלב 3 של הניסוי עשויות לעלות תופעות לוואי שטרם התגלו.

פאנדטק עלתה ב-9% על רקע הודעתה אמש על שני מינויים חדשים בחברה. החברה מינתה את מארק וילסון ודיטר פרנג כמנהלים אזוריים בעקבות התרחבות עסקיה.

מניות ישראליות נוספות שעוררו עניין היום במסחר הן מניות יצרנית מוצרי הבילינג אמדוקס, מניות יצרנית התרופות פריגו, מניות ספקית התוכנות ושירותי תוכן, שירותי בילינג ותקשורת IP קומברס ומניות יצרנית תוכנות האבטחה צ’קפוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully