וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגול התקיפה באירן הקפיץ את מחירי הנפט

נמרוד הלפרן

20.6.2008 / 23:08

מחיר ה"זהב השחור" עלה ב-2% בעקבות הדיווח על היערכות ישראל לתקיפה באירן. מחירה של חבית נפט עומד על 134 דולר

מחיר הנפט עלה ב-2% בעקבות דיווחים על הכנות ישראל לתקיפה אפשרית באירן ועל רקע היחלשות הדולר, אשר הגבירה את הביקוש לסחורות כגידור נגד היחלשות המטבע האמריקאי. מחיר הזהב נסגר מעל ל-900 דולר לאונקייה והשלים עלייה שבועית של 3.5% בעקבות היחלשות הדולר.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 134.62 דולר לחבית, עלייה של 2.69 דולר או 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לרמה של יותר מ-136 דולר לחבית, והתקרב לכדי מרחק של כשלושה דולרים משיא של 139.89 דולר לחבית שרשם מוקדם יותר החודש. עם זאת, בסיכום שבועי ירד מחיר החוזים ב-0.2%. החוזים למסירה באוגוסט, אשר הופכים לחוזים הקובעים החל משבוע הבא, נסגרו במחיר של 135.36 דולר לחבית, עלייה של 2.76 דולר.

מחיר הזהב נסגר מעל לרמה של 900 דולר, והשלים עלייה שבועית של 3.5%, לאחר שהיחלשות הדולר הגבירה את הביקוש למתכת היקרה. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 903.7 דולר לאונקייה, ירידה של 50 סנט או 0.1% בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר החוזים ב-3.5%.

"משקיעים לטווח ארוך וקצר, אשר עוקבים אחרי שער הדולר ומחיר הנפט, דוחפים את מחיר הזהב מעלה", אמר אנליסט GoldForecaster.com, ג'וליאן פיליפס, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "הדולר הפך לאנמי, ודוחף את מחיר הזהב מעלה ככל שהוא נופל", הוסיף.

גם מחיר הזהב עולה

מחיר הנפט נפל אתמול - הנפילה היומית החדה ביותר מאז סוף חודש מרס, לאחר שממשלת סין הודיעה במפתיע על ייקור מחירי הדלקים בשיעור של 17% לפחות. בנק ההשקעות מריל לינץ' העריך בעקבות הודעת ממשלת סין כי ייקור מחירי הדלק צפוי להוריד ב-1.5% את הצמיחה בביקוש במדינה. עם זאת, בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס וגולדמן סאקס העריכו כי הודעת ממשלת סין דווקא עשויה להגדיל את הביקוש לנפט גולמי, שכן מפעילות בתי זיקוק יגדילו את התפוקה בניסיון לנצל את מחירי הדלק הגבוהים.

צה"ל ערך בתחילת החודש תרגיל גדול, וככל הנראה מדובר בהכנות לתקיפה אפשרית באירן, כך לדברי אנשי ממשל אמריקאים, דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס". לדבריהם, התרגיל נועד לפתח יכולת לתקיפה ארוכת טווח ולהפגין את רצינות כוונותיה של ישראל ביחס לפיתוח נשק גרעיני באירן.

מחיר הנפט הגולמי נפל אתמול ב-3.5%, או כמעט 5 דולרים, על רקע הערכות כי הודעת ממשלת סין על ייקור מחירי הדלקים בסין תגרור ירידה בביקוש לנפט בצרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם. סין, צרכנית הדלק השנייה בגודלה בעולם לאחר ארה"ב, הודיעה אתמול במפתיע על ייקור מחירי הדלקים הקמעוניים במדינה בשיעור דו-ספרתי, לאחר שמחיר הנפט הגולמי כמעט הוכפל בשנה החולפת. מחירי הבנזין והדיזל יתייקרו החל ממחר ב-18%, נמסר היום מממשלת סין. מחיר דלק המטוסים יתייקר ב-25%. מחיר הגז הטבעי יישאר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully