וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה תקציב לעוד שנת לחימה בעירק

20.6.2008 / 3:06

מאז שנת 2001 השקיעה ארה"ב במלחמות בעירק ובאפגניסטן כ-800 מיליארד ד'. התקציב החדש מתעלם מהקריאה להשבת הכוחות

בית הנבחרים האמריקאי אישר הבוקר (שישי) תקציב לשנה נוספת של לחימה בעירק ובאפגניסטן. האישור מתעלם מהניסיונות לקבוע לוחות זמנים לנסיגת הכוחות האמריקאים.

ברוב של 268 צירים מול 155, אושר תקציב של 161.8 מיליארד דולר למלחמה בשתי החזיתות. רוב התקציב יועבר למלחמה בעירק. המהלך שהוביל ממשל בוש, צפוי להיתקל בקשיים כשיובא בפני הסנאט האמריקאי, בעוד כמה ימים. כמה נציגים מהמפלגה הדמוקרטים הביעו תסכול מחוסר היכולת שלהם להניע הוצאת החיילים מעירק, על אף הרוב שהם מייצגים בבית הנבחרים.

הוויכוח סביב עתיד המלחמה בעיקר צפוי לעצב את המרוץ לנשיאות. המועמד הדמוקרטי, ברק אובמה קרא להניע את נסיגת החיילים, בעוד המועמד הרפובליקאי, ג'ון מקיין, דיבר על שהות ארוכה אפשרית בעירק.

על פי ועדת התקציבים של בית הנבחרים, התקציב החדש יספיק לשהות חיילים בעירק עד אמצע שנת 2009, זמן רב אחרי כניסת נשיא חדש לבית הלבן ב-20 בינואר. בחודש שעבר, דחה בית הנבחרים הצעת תקציב אחרת, על פיה יקראו החיילים לסגת מעירק ומאפגניסטן עד סוף 2009.

יחד עם הסכום החדש, השקיעה ארה"ב במלחמות בעירק ובאפגניסטן כ-800 מיליארד דולר, מאז שנת 2001. כיום לוחמים כ-150 אלף חיילים אמריקאים בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully