וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה תכנן לתקוף את השגרירות בקנדה"

טלי גולדשטין

19.6.2008 / 21:51

לפי דיווח של רשת ABC, פעילי הארגון תיצפתו על שגרירות ישראל באוטווה. ”אירן נתנה אור ירוק לפיגועים כנקמה על חיסול מורנייה”

סוכנויות מודיעין בארצות הברית ובקנדה מזהירות מפני פיגוע טרור שיבצע בקרוב ארגון חיזבאללה נגד יעדים יהודיים מחוץ למזרח התיכון. קציני מודיעין אמרו לרשת הטלוויזיה ABC, כי הארגון הפעיל מספר תאים רדומים בקנדה וכי זוהתה תנועת סוכני מפתח מחוץ ללבנון לכיוון קנדה, אירופה ואפריקה.

קציני המודיעין אמרו גם, כי חיזבאללה מבקש נקמה על ההתנקשות בחיי קצין המבצעים של הארגון עימאד מונייה בפברואר. מורנייה נהרג על ידי פיצוץ מכונית תופת בדמשק, בירת סוריה. מנהיגי חיבאללה הטילו את האחריות להתנקשות על ישראל, אך זו הכחישה כל מעורבות בתקרית. לדברי אותם גורמים, אין בידיהם עדיין מידע אמין לגבי היעד שבו מתכנן חיזבאללה לבצע פיגוע.

עוד הוסיפו אותם גורמים כי לפי החשד, סוכני חיזבאללה ערכו באחרונה תצפיות על שגרירות ישראל באוטווה שבקנדה ועל מספר בתי כנסת בטורונטו. אמריקה הלטינית היא גם כן בגדר יעד אפשרי לפיגוע טרור. "קיימים חששות כי החיזבאללה מוכן לבצע פיגוע", אמר קצין ביחידה ללוחמה בטרור האמריקאית ל-ABC.

עוד נמסר, כי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, וסוכנויות המודיעין של קנדה ובריטניה החלו לאסוף מידע ממקורות אלקטרוניים ואנושיים ומתצפיות לגבי תקיפה אפשרית של חיזבאללה מספר ימים אחרי שנערכה הלוויה של מורנייה בביירות. באותו אירוע הכריזו מנהיגי חיזבאללה באופן גלוי כי יבקשו נקמה.

"הם רוצים להרוג מספר רב ככל האפשר של אנשים. הם רוצים להותיר רושם עז", אמר קצין מודיעין לשעבר ב-CIA בוב באייר, שנפגש עם מנהיגי החיזבאללה בחודש שעבר בביירות. "הם אינם יכולים להרשות לעצמם להיכשל ואיני חושב שייכשלו. הם צוות ה- A-team של הטרור", הוסיף.

בתיאום עם אירן

אותות האזהרה צצו לראשונה בקנדה, בה החל מעקב אחרי 20 חברי חיזבאללה לאחר שלפי החשד, ארבעה תאים רדומים הופעלו, לרבות תא ששמו "ראשדן". אותם חברי חיזבאללה קיבלו הוראות לשלוח את משפחותיהם בחזרה ללבנון.

כמו כן, דווח כי מומחה נשק ידוע של החיזבאללה הגיע לקנדה ונצפה כשהוא מתאמן במטווח בדרום טורונטו, ליד הגבול עם ארצות הברית. לדברי גורמי מודיעין, הפעילות האחרונה של החיזבאללה מתואמת עם משמרות המהפכה של אירן. "חיזבאללה לא מסוגל להוציא לפועל מתקפה נגד המערב, או האם תקיפה כזו יכולה לצאת לפועל בכלל ללא אישור אירן", אמר באייר. לדבריו, מקורותיו בחיזבאללה אמרו כי תקיפה נגד ארצות הברית לא מתקבלת על הדעת מאחר שאירן והחיזבאללה אינם רוצים לתת לממשל בוש תירוץ לתקוף את אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully