וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המו"מ עם סוריה יתחדש רק בשנה הבאה"

19.6.2008 / 19:04

למרות הצהרותיו של אולמרט, שר הביטחון אמר כי "השיחות הנוכחיות נועדו רק להכשיר את הקרקע למו"מ רציני. נשקול לסגת מהגולן תמורת שלום מלא"

שר הביטחון אהד ברק אמר הערב (חמישי) כי ישראל וסוריה לא יחדשו את שיחות השלום עד סוף השנה, אלא אם כן ארצות הברית תגדיל את מעורבותה במגעים. ברק, הנמצא בביקור בצרפת, אמר כי המגעים עם סוריה בתיווך טורקיה הם "ראשוניים ונועדו להכשיר את הקרקע למשא ומתן רציני יותר בשנה הבאה". עם זאת, הוא ציין כי ייתכן ושני הצדדים יוכלו להגיע להסכם שלום במהלך 2009. לדבריו, "המגעים יכולים להתחדש רק בזכות מעורבותה של ארה"ב, שיכולה לגשר על הפערים בין ישראל לסוריה".

ברק גם התייחס לדיווחים אודות פגישה צפויה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לנשיא סוריה בשאר אסד בוועידה בפריס ואמר כי "פגישה שכזאת יכולה להעניק רוח גבית לשיחות". כשנשאל על מוכנותה של ישראל לסגת מרמת הגולן, ברק השיב כי "ישראל מוכנה לשקול לסגת מהגולן תמורת שלום מלא עם סוריה". לדבריו, "אם המשא ומתן אכן יגיע לשלבים רציניים נהיה מוכנים לקבל החלטות קשות בנושא". ברק הוסיף כי "סוריה יכולה לתרום הרבה להצלחת המו"מ אם תתנער מחיזבאללה ומאירן".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד התייחס מוקדם יותר בביטול לדיווחים אודות פגשיה בינו לאולמרט בפריס. לדבריו, "פגישה ביני לבין ראש ממשלת ישראל תהיה חסרת משמעות ללא הפקידים שיניחו את התשתית המתאימה, מבלי להגיע לחלק האחרון במו"מ". זאת למרות הצהרותיו של אולמרט, לפיהן הוא מוכ לפגוש את אסד בפריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully