וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרגיעה: האספקה לעזה תגדל

יהושע בריינר

19.6.2008 / 17:32

אם תימשך הרגיעה עם חמאס, מספר המשאיות שישראל תתיר את כניסתן לרצועה יעלה מ-60 ל-90. בהמשך יוכנסו גם מלט וברזל

מספר המשאיות שישראל תתיר את כניסתן לרצועת עזה יגדל ב-30% החל מיום ראשון הקרוב. זאת אם תישמר הרגיעה ברצועה. כך הוחלט אחר הצהריים (חמישי) בהערכת מצב ביטחונית בקריה, בראשות סגן שר הביטחון מתן וילנאי, ובהשתתפות נציגי השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יוסי משלב, ראש מנהלת המעברים ונציגי רשות שדות התעופה.

היום, לאחר כניסת הרגיעה לתוקף, נכנסו לרצועת עזה כ-60 משאיות, כשעליהן ציוד הומניטרי בסיסי, ובכללו מזון ותרופות. לפי ההחלטה שהתקבלה בהערכת המצב, אם הרגיעה תימשך, בתחילת השבוע כבר יוכלו להיכנס לרצועה כ-90 משאיות, גם עם דברי מאפה, לחם, מיצים, ביגוד והנעלה. בשבוע הבא תתקיים הערכת מצב נוספת, ולפי ההערכות, בעוד עשרה ימים כבר ניתן יהיה להכניס לעזה גם חצץ, מלט וברזל.

היום נכנסו המשאיות דרך מעבר סופה והמסוע בקרני (להעברת חיטה ודגנים). בשל העומס הרב שהיה על מעבר סופה, מנסים במערכת הביטחון לזרז את שיקום מעבר כרם שלום, שמאז ניסיון הפיגוע במקום לפני כחודשיים אינו פועל, ולהכשירו להעברת סחורות. מסוף קרני ימשיך בפעילותו, אך המעבר עצמו לא ייפתח.

הרגיעה בין ישראל לחמאס נכנסה הבוקר לתוקף בשעה 6:00. נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, איים אתמול כי יעתור לבג"ץ אם הרגיעה לא תותנה בשחרור בנו. בראיון לערוץ 2 אמר שליט: "אנחנו חוששים שפתיחת המעברים תגרום לישראל לאבד את המנופים האחרונים שיש לה בנושא הזה של גלעד, והנושא הזה יתמוסס ויימשך עוד שנים רבות, ולצערי גם עלול לסכן את גלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully