וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מוותר על המימון הציבורי

19.6.2008 / 17:03

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, מבשר השינוי לעם האמריקאי, ממשיך בקו העממי - החליט לקבל אך ורק תרומות פרטיות

ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, הודיע היום (חמישי) כי החליט לוותר על המימון הציבורי לקמפיין הנשיאות שלו מול המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. ההחלטה מאפשרת לאובמה לקבל תרומות מתורמים פרטיים, דבר שעשוי לעזור לאסטרטגיה שלו לקראת הבחירות בנובמבר.

במהלך הפריימריז הדמוקרטים, שבר אובמה שיאים בסכומי הכסף שגייס, זאת בעיקר הודות להצלחה שגרף בגיוס כספים באמצעות האינטרנט. "קיבלנו את ההחלטה לא להשתתף במערכת המימון הציבורי בבחירות הכלליות", אמר אובמה בהצהרה שנשלחה באמצעות הדואר האלקטרוני לעיתונאים.

אובמה אמר כי משמעות הצעד היא שהקמפיין שלו יוותר על מימון ציבורי של למעלה מ-80 מיליון דולר במהלך החודשים האחרונים לקראת הבחירות. עם זאת, הצעד מאפשר לו לגייס כמה כסף שרק יצליח מגורמים פרטיים. "זוהי לא החלטה קלה, במיוחד מאחר שאני תומך במערכת המימון הציבורי של הבחירות", אמר אובמה. "אך כפי שהיא נראית כיום, זוהי מערכת לקויה ואיני רוצה שהמחנה היריב ינצל עובדה זאת לזכותו", הוסיף.

אובמה אמר כי פעילות קמפיין מקיין והוועדה הרפובליקנית הלאומית מתאפשרת הודות לתרומות של לוביסטים מוושינגטון וקבוצות עניין מיוחדות שיכולות לתת תרומות בלתי מוגבלות. "מתחילת הקמפיין, בקשתי מתומכי להימנע מפעילות בלתי מפוקחת מסוג זה ולהצטרף אלי בבניית פוליטיקה חדשה – ואתם נעניתם לקריאתי", אמר הסנאטור. "במקום לאלץ אותנו להסתמך על מיליוני לוביסטים וקבוצות עניין, אתם הפעלתם את הקמפיין על ידי תרומות של 5, 10 ו-20 דולר, כל סכום שיכולתם להרשות לעצמכם. והודות לכך, בנינו תנועה אותנטית של מימון מפלגות של למעלה מ-1.5 מיליון אמריקאים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully