וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוטריקים בשירות צה"ל

יהושע בריינר

19.6.2008 / 14:57

רובוט מיוחד החליף את "נוהל השכן" וסורק בעצמו מבנים ומנהרות בשטחים. "הרובוט הזה מציל חיים"

צה"ל חשף היום לראשונה ה- I robot. רובוט מיוחד שעיקר ייעודו הוא סריקת מנהרות ברצועת עזה ומבנים ביהודה ושומרון. הרובוט נמצא בשימוש מבצעי כבר קרוב לשנה ומופעל על ידי היחידה ההנדסית לפעולות מיוחדות (יהל"ם) הוא מופעל על ידי שלט רחוק, ובעזרת מצלמה תרמית משדר למערכת הנמצאת ברשות החייל את כל הנתונים שקולט הרובוט במבנה או במנהרה.

למרות משקלו הרב של הרובוט, כ-25 ק"ג, והעובדה שהוא נישא על גב אחד החיילים, הוא צפוי להשתלב ביחידות שדה נוספות בשנים הקרובות. לטענת צה"ל, היתרון הגדול ברובוט הוא דווקא יכולת העמידה שלו. כלומר, העובדה כי החיילים בשטח יכולים פשוט להשליכו את תוך המבנה דרך חלון והוא יתחיל במלאכת הסריקה שלו. כמו כן הרובוט עמיד מפני מים, וביכולתו לסרוק גם בתנאי שטח קשים. הרובוט נמצא בשימוש הצבא האמריקאי בעיראק כשעליו מותקנת אף מערכת ירי, אולם בצה"ל נמנעים בשלב זה לחברו לנשק כלשהו, מחשש לשיבושים שעלולים לגרום לירי שווא.

"הרובוט הזה מציל חיים", אומר מפקד יחידת החימוש המרחבית של פיקוד מרכז אל"ם רפי כהן לוואלה! חדשות, "במקום להשתמש במה שכונה בעבר 'נוהל שכן' או לשלוח חייל פנימה לסרוק את המבנה ממטעני חבלה או מחבלים, פשוט זורקים את הרובוט פנימה והוא כבר עושה את העבודה ביעילות על פי דרישת המפעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully