וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיפים יחפשו ראיות לפיתוח גרעין בסוריה

19.6.2008 / 14:22

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תשלח כמה מעובדיה לסוריה ביום ראשון. ארה"ב: "הראיות בנושא הינן משמעותיות מאוד"

משקיפים של האו"ם יגיעו לסוריה ביום ראשון, במטרה לנסות לאמת או להפריך את ההאשמות כי המדינה עסקה בפיתוח כור גרעיני במתקן שנהרס לפני תשעה חודשים על ידי חיל האוויר הישראלי, כך מסרו גורמים רשמיים בארה"ב.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הוסיפה בחודש אפריל את סוריה לרשימת המדינות שסוחרות בגרעין, לאחר שארה"ב העבירה לאו"ם מידע מודיעיני שמוכיח לטענתה את נוכחותו של כור שעשוי היה לייצר פלוטוניום שנועד לפצצות גרעין.

לטענת וושינגטון, סוריה צוידה בטכנולוגיה גרעינית מידי צפון קוריאה, אולם יו"ר סבא"א מוחמד על-ברדעי אמר כי "אין ראיות שסוריה בנתה כור גרעיני, או שבידיה הידע וכוח האדם לעשות זאת". אל-ברדעי ביקש להבהיר כי הסוכנות לוקחת את ההאשמות ברצינות גדולה, וכי תעשה "כל שביכולתה" על מנת להגיע לאמת.

"האמת היא שספק אם נמצא שם משהו כעת", הוסיף, "אפילו אם היה שם פיתוח אסור מלכתחילה". במחלקת המדינה האמריקאית הביעו מורת רוח מהתבטאויות של אל-ברדעי, והוסיפו כי "ישנם ראיות משמעותיות מאוד שמצביעות על פעילותה של סוריה בכור שהופצץ". סוריה, מצידה, הכחישה את ההאשמות כי היא פועלת בניגוד לאמנה נגד הפצת נשק גרעיני עליה חתמה, וביקשה להבהיר כי לא תמנע מהמשקיפים גישה. גירסתה הרשמית היא כי האתר שהופצץ היה מחנה צבאי בבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully