וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: "אסד לא ילחץ יד לאולמרט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.6.2008 / 8:21

שר החוץ הסורי אמר כי יהיה קשה לעבור למגעים ישירים בין סוריה לישראל. "אנו בעד נסיגה ישראלית מכל האדמות הערביות הכבושות"

"שום גורם אינו מפעיל לחץ על סוריה לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל" - כך אמר שר החוץ הסורי וואליד מועלם בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, במהלך ביקורו בהודו. מועלם הוסיף כי נשיא סוריה בשאר אסד "הבהיר בעבר כי קשה לעבור למגעים ישירים".

מועלם התייחס לאפשרות שראש הממשלה אהוד אולמרט יפגש עם אסד בוועידה בפריז בחודש יולי וילחץ את ידו: "הסידורים לקראת הוועידה מעידים כי לא תהיה לחיצת יד ביניהם", הדגיש. שר החוץ הסורי נשאל כיצד מתקדמות השיחות בין ישראל לסוריה. "הישראלים תארו את השיחות כקונסטרוקטיביות", אמר, "אולם לא התאפשר לי להיפגש עם הנציג הסורי למשא ומתן הבלתי ישיר, משום שהוא שב לדמשק בדיוק כשעזבתי אותה".

בהתייחסו לרגיעה בין ישראל לחמאס אמר: "סוריה תומכת בכל מה שיוביל להקלת הסבל על העם הפלסטיני. אנו עוקבים אחר הרגיעה כדי לראות אם ישראל תמלא אחריה". מועלם התייחס גם לסוגיית חוות שבעא וציין כי "אנו בעד נסיגה ישראלית מלאה מכל האדמות הערביות הכבושות, בין אם קוראים להן רמת הגולן ובין אם קוראים להן חוות שבעא או ירושלים. אם אכן ארצות הברית לוחצת על ישראל לסגת מחוות שבעא, הרי שאנו תומכים בצעד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully