וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגיעה בעזה נכנסה לתוקף הבוקר

ניר יהב ויהושע בריינר

19.6.2008 / 6:32

הרגיעה החלה בשש בבוקר. מקורות פלסטיניים דיווחו שפעיל חמאס נהרג ואחר נפצע בתקיפת צה”ל לפנות בוקר ברצועה

מקורות פלסטינים מדווחים כי פלסטיני נהרג ואחר נפצע בתקיפת צה"ל לפנות בוקר (חמישי) באזור אל-בורייג' שברצועת עזה. ההרוג הוא ראמי אבו סווירח, פעיל בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי זמן קצר לפני השעה שש, בה נכנס לתוקף הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, תקף כלי טיס של צה"ל חולייה של משגרי רקטות קסאם.

אמש תקף חיל האוויר שתי חוליות של משגרי קסאם שירו אל עבר שדרות מספר דקות קודם לכן. על פי דיווחי הפלסטינים, מהתקיפה נפצעו שני בני אדם. בכל הפעמים נטל הג'יהאד האיסלמי את האחריות לירי הקסאמים. 31 רקטות קסאם ועשר פצצות מרגמה נורו אתמול אל יישובי הנגב המערבי. בכל המקרים לא היו נפגעי גוף, אולם עשרה אנשים לקו בחרדה ונזק נגרם למספר מבנים.

"אין לנו אשליות. הרגיעה שברירית ועלולה להיות קצרת מועד", אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנס בנושא פילנתרופיה שנערך אמש בבית יהושע. "חמאס הוא עדיין ארגון טרור שמהווה את הכתובת היחידה בעזה, והוא יישא באחריות לכל הפרה של השקט". אולמרט הוסיף "שהקבינט החליט להנחות את צה"ל להיערך לכל פעולה שתידרש בלוח זמנים קצר, אם יוכח שגם המאמץ יוצא הדופן הזה שישראל עשתה כדי להימנע מחיכוך לא הצליח". שרת החוץ ציפי לבני הביעה עמדה דומה כאשר אמרה אמש בכנס תמיכה בה בתל אביב כי "אם נידרש, לא נהסס לצאת לפעולה צבאית נגד חמאס".

ואילו ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה הבהיר אמש כי "הרגיעה תחל עם הפסקת תקיפות ישראל נגד אנשינו". לדבריו, "הפלגים הפלסטינים מחויבים לרגיעה מצדם", אך עם זאת, הדגיש כי אנשיו "שומרים על הזכות להגן על עצמם".

אולמרט גם התייחס לסוגיית שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, ואמר כי "שחרורו של שליט מהווה חלק בלתי נפרד מההבנות לגב תנאי הרגיעה". לדבריו, "תמונתו של שליט מונחת במשרדי, אני מביט כל יום בעיניו ואני עושה כל מאמץ כדי שיהיה אפשר להחזיר אותו להוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully