וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

ניר צליק

18.6.2008 / 23:50

עליית מחירי הנפט והדו"חות החלשים של "מורגן סטנלי" שלחו את הבורסה בניו יורק לירידות. דאו ג'ונס איבד 1.1% ונאסד"ק נחלש ב-1.1%

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים בעקבות הדו"חות החלשים של בנק ההשקעות מורגן סטנלי וחברת השילוח פדקס, והעלייה במחירי הנפט. נאסד"ק ירד ב-1.1% ל-2,430 נקודות, דאו ג'ונס איבד 1.1% ל-12,029 נקודות ו-S&P 500 השיל 1% ל-1,338 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה בכ-0.071% לרמה של כ-4.154%.


מחיר הנפט הגולמי עלה ב-2% ונסגר במחיר של 136.68 דולר לחבית, רמתו הגבוהה ביותר זה קרוב לשבוע, על רקע ירידה שבועית חמישית ברציפות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד ב-1.2 מיליון חביות בשבוע שעבר, לרמה של 301 מיליון חביות.

בזירה הפיננסית, מורגן סטנלי, בנק ההשקעות השני בגודלו בארה"ב, דיווח על נפילה של 57% ברווחיו הרבעוניים, בעקבות האטה בעסקיו בתחומי המסחר, ניהול הנכסים ובנקאות ההשקעות. הבנק, שבראשו עומד המנכ"ל ג'ון מאק, רשם רווח מפעילות מתמשכת של 1.03 מיליארד דולר, או 95 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בסוף חודש מאי, לעומת רווח של 2.36 מיליארד דולר, או 2.24 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה כי הבנק ירשום רווח רבעוני של 92 סנט למניה.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס חשף אמש את נתוניו הכספיים. הבנק דיווח על ירידה של 10% ברווחיו ברבעון השני של 2008 ל-2.09 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו ב-7.5% והסתכמו ב-9.42 מיליארד דולר.

עוד בגזרת הבנקאות האמריקאית, בעלי עניין בליהמן ברדרס - בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, אשר דיווח השבוע על הפסד רבעוני ראשון מאז הנפקתו לפני 14 שנים - הגבירו על הלחץ על המנכ"ל ריצ'רד פולד, למכור את הבנק לידיו של בנק השקעות גדול יותר.

פולד כבר שוקל אפשרות לעמיד את הבנק למכירה, ובין הרוכשים האפשריים נמצאים הבנקים הבריטים HSBC וברקליס, והבנק הקנדי טורונטו דומיניון. מוקדם יותר דווח כי קרן ההשקעה הפרטית בלקסטון שוקלת לרכוש נתח גדול בליהמן.

פדקס, חברת השילוח השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על מעבר להפסד רבעוני בעקבות התייקרות מחירי הדלק ומחיקות הקשורות לחטיבת קינקו של ענקית השילוח. כמו כן, סיפקה החברה תחזיות רווח שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים, והזהירה כי צפוי אקלים עסקי קשה ביותר בהמשך הדרך.

החברה רשמה הפסד רבעוני נקי של 241 מיליון דולר, או 78 סנט למניה, לעומת רווח של 610 מיליון דולר, או 1.96 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות הקשורות לחטיבת קינקו, אשר שמה הוחלף לפדקס אופיס, רשמה החברה רווח רבעוני של 1.45 דולר למניה - 2 סנט פחות מתחזיות האנליסטים.

מיקרוסופט ענקית התוכנה האמריקאית, עשתה צעד לכיוון פרסום טלוויזיוני: החברה רכשה את יצרנית טכנולוגיית הפרסום לטלוויזיה נאוויק נטוורקס. פרטי העסקה עדיין לא פורסמו. הצעד הזה של מיקרוסופט הוא הגדול של החברה עד כה לכיוון הפרסום בטלוויזיה. נאוויק, אשר ממוקמת בעיר וולתם במדינת מסצ'וסטס, מפתחת טכנולוגיה שתאפשר לפרסומות המוצגות בכבלים הדיגיטליים להיות אינטראקטיוויות.

גיוון אימג’ינג חתמה אמש על ההסדר הסופי עם אולימפוס. בעקבות זאת, זינקה מניית החברה ב-4.1% בתום המסחר. בספטמבר 2007 קיבלה אולימפוס את אישור ה-FDA לשיווק קפסולה לאבחון מחלות במעי. התחרות בשוק האמריקאי דחפה את שתי החברות להתכתשות בזירה המשפטית על פטנטים. תחילה נתבעה גיוון אימג'ינג על ידי אולימפוס על הפרת פטנט, ולאחר מכן החזירה גיוון באותו מטבע: החברה הישראלית טענה כי מערכת קפסולת האנדוסקופיה של אולימפוס מפירה ארבעה פטנטים של גיוון.

מסמך העקרונות כולל רישיונות הדדיים, כלל עולמיים ופטורים מתמלוגים, לכל הפטנטים הקיימים במוצרים הנוכחיים בתחום Capsule Endoscopy. בנוסף, התחייבו הצדדים שלא לתבוע בנוגע למוצרים קיימים בתחום המכשור רפואי והסכימו על ויתור על כל עילת תביעה קיימת. כחלק מהסכם הפשרה, תשלם אולימפוס לגיוון אימג'ינג סכום של 2.33 מליון דולר. כמו כן, סוכם על שיתוף פעולה עתידי בפיתוח השוק של גלולות אנדוסקופיה.

מניות ישראליות נוספות שמעוררות עניין היום במסחר הן: ענקית התרופות הגנריות טבע, שצפויה להמשיך להיסחר על רקע תוצאות הניסוי המוצלחות בתרופת האזילקט לפרקינסון וחברת אנסרס קורופוריישן, המחזיקה באתרים Answers.com ו-WikiAnswers.com, שהסכימה למכור עד 25% ממניותיה לקרן ההון סיכון רדפוינט ונצ'ר, תמורת סכום העשוי להגיע עד 13 מיליון דולר.

מניות ישראליות נוספות שעוררו עניין במסחר: טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, שאיבדה 2.3%, יצרנית התרופות הגנריות ללא מרשם פריגו, שירדה ב-3% ומלנוקס, המפתחת מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה, שעלתה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully