וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסא לפרס: "מספיק לדיבורים, התחל לפעול"

18.6.2008 / 20:53

מזכ"ל הליגה הערבית הטיח ביקורת חריפה בנשיא המדינה בכנס בירדן: "ישראל ממשיכה לבנות התנחלויות". פרס בתגובה: "אנו רוצים ביטחון"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

נשיא המדינה שמעון פרס התעמת הערב (רביעי) עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא בוועידה אזורית בפטרה שבירדן. מיד לאחר שפרס סיים לשאת דברים בוועידה, מוסא ביקש במפתיע את זכות הדיבור והטיח מילים קשות בפרס: "אתה טוב מאוד בדיבורים ואתה יודע שאני מאוד אוהב אותך, אבל תסביר לכולנו לאן ישראל לוקחת את השלום עם הפלסטינים?".

מוסא המשיך בדבריו החריפים, ואמר כי "ישראל בונה מדי יום אלפי יחידות דיור בהתנחלויות ומפנה אלפי פלסטינים מבתיהם". לדבריו, "איך אפשר לנהל משא ומתן כשישראל קובעת מדי יום עובדות חדשות בשטח". מוסא המשיך והטיח בפרס: "אני רוצה שתאמר לי גם מה עמדתה של ישראל בנוגע ליוזמת השלום הערבית".

בתגובה, פרס ביקש בשנית את זכות הדיבור, פנה למוסא והזמין אותו להציג את עיקרי יוזמת השלום הערבית בכנסת. "אני מזמין אותך לישראל להציג בפני הכנסת את עיקרי ההסכם, אבל יש דבר אחד שאתה לא מסוגל להבטיח לישראל והוא ביטחון".

"האויב של כולם הינו האיסלאם הפונדמנטליסטי"

גם מלך עבדאללה נכח בוועידה האזורית, והמסר העיקרי ששלח לפרס היה כי תהיה זו "טעות חמורה" לפספס את ההזדמנות להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים עד סוף השנה, המטרה שהציב לעצמו נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש. כך מדווח ה"אינטרנשיונל הראלד טריביון".

עבדאללה הוסיף כי על המזרח התיכון "לצאת מאזור המלחמה", וכי האתגר הגדול ביותר לאזור הוא השגת "הסכם מקיף שיסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. אז נהיה מאוחדים, עם שלום, ומוכנים לנוע קדימה".

"העבודה הזו על הסכם השלום צריכה לקבל את התמיכה של כולנו", המשיך המלך, שהזהיר מפני "סכנות חסרות תקדים שבאות מכיוונו האיסלאם הפונדמנטליסטי, "שניזון מאלימות ותסכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully