וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בשביל לקבל חיבוק

תמר נהרי

21.10.2001 / 16:39

ביום חמישי זה קורה: 50 אלף איש אמורים להקיף את הכנרת במעגל אנושי; המטרה: לעורר מודעות לסביבה ולמשבר המים, ולשחרר "אנרגיות טובות"; מטרה לא פחות חשובה: לשבור את שיא גינס

ביום חמישי הקרוב יתקיים פרויקט "החיבוק הגדול", שבשיאו אמורים כ-50 אלף בני אדם לאחוז יד ביד, ולהקיף את הכנרת במעגל האנושי הגדול ביותר שחובר אי פעם בעולם. האירוע הגרנדיוזי מבקש להחדיר למודעות הציבורית את מצוקת המים, גוויעתו של האגם, ואגב כך גם סוגיות סביבתיות שונות. הגימיק, אגב, הוא השאיפה לקבוע שיא גינס.

במהלך היום ייערכו סביב הכנרת סיורים שונים ומשונים, שיעסקו בסוגיות סביבה טהורות לצד סדנאות רוחניות שיועברו על ידי אנשי ניו אייג' בכירים, המגלים, מסיבות שונות, עניין גדול בפרויקט. בין הפעילויות: טיולים ללא תשלום לאזור הכנרת, הרצאות, מופעי במה ומשחקי קבוצות שייערכו ב-15 חופים ואפילו הנחיה של דימיון מודרך "לחיבור הפנימי לטבע ולמים".

לחוששים מהמצב הבטחוני מובטחת אבטחה כבדה של משטרת ישראל וחברת אבטחה פרטית, שתעסוק גם בהכוונת המחבקים בשעה היעודה. גם כוחות הצלה מטעם מד"א וכיבוי אש יפגינו נוכחות. עבור מי שירצה, למרות הכל, לטבול במימי האגם הנעלם, מובטחים מצילים בכל החופים.

מצד המחבקים הבטיחו עד כה את השתתפותן עשרות קבוצות מאורגנות. ביניהן כל תנועות הנוער, בתי ספר מכל רחבי הארץ, עמותות וקבוצות מהעידן החדש וארגוני איכות סביבה, תושבי האזור ומכללות בסביבה. עד כה הבטיחו השתתפותם בדרך זו כ-20 אלף איש. הצלחת האירוע תלויה בהיענות רחבה של אזרחים מהשורה, שכן יש צורך בעוד כ-30 אלף מחבקים. תעודות השתתפות מובטחות.

שנתיים הכנה, שני מיליון שקל

הרעיון חסר התקדים מתבשל בעמותת הירוקים מזה שלוש שנים. המארגנת וראש העמותה, הדס שכנאי, הצליחה לאסוף למען המבצע כשני מיליון שקל, כולם פרי חסויות ותרומות. הרעיון המקורי היה דווקא הקפת ים המלח במעגל אנושי ביום הולדתו של המילניום החדש. הוא הוצע לשכנאי על ידי שני אנשי העידן החדש, ליאון ספונר ואיריס יוטבת. השניים סברו כי מתוקף היותו של ים המלח המקום הנמוך ביותר על פני הגלובוס הרי שהוא המקום הראוי למבצע, והביעו תקווה שמשם אפשר רק לעלות.

שכנאי בחרה לבסוף בכנרת, משום שזיקתה לבעיית המים ברורה יותר, ומטעמים מעשיים של היקף מצומצם ושל ריבונות ישראלית על כל חופיה. התאריך הראשון שנקבע לאירוע היה ה-3 בדצמבר, זמן ביקור האפיפיור בארץ. הסיבה היתה פרוזאית: כמאה אלף צליינים הגיעו לאזור במטרה להשתתף במיסה שערך כאן הכס הקדוש, והם תוכננו להוות תשתית אנושית מוצקה לאנשי המעגל. התאריך התברר כבלתי אפשרי מסיבות לוגיסטיות, ולבסוף נקבע התאריך הנוכחי, "כי הוא לפני החגים ואחרי החורף".

מחבקי העצים – היכונו

חומר ההסברה שמפיצים המארגנים גדוש פנינים מסוג: "נזכור כי המים הינם מתנת התבל ליצירת החיים על פני אדמה זו, ובמקורם הם נקיים, טהורים וחופשיים לכל" וגם: "החיבוק הגדול בא להזכירנו שמדובר בקדושת האדמה והמים, הקדושה האמיתית שאיננה בעלות". הקריצה הברורה לכיוונם של אנשי העידן החדש למיניהם אינה מקרית. אחת האמונות החזקות ביותר בקרבם, היא יכולתן של אנרגיות מכוונות להשפיע, והעוצמה שמעניקים להן מעגלים אנושיים. זה, אגב, היה הדבר שעמד בבסיס הרעיון לפרויקט. רבים מקבוצות אלה מתכוונים להימנות עם מחבקי הכנרת. הם יישאו במהלך החיבוק תפילה לגשם, לשפע מים, ולמודעות גוברת בארץ לבעיות הסביבה ומים. לו יהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully