וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקיץ: בדיקות חינם לגילוי סרטן העור

נעמה טלמור

22.6.2008 / 8:33

300 תחנות לאבחון מוקדם של סרטן העור יוצבו בכל הארץ במהלך השבוע. משנת 2000 נרשמה עליה של 25% בשיעור התחלואה

לרגל "שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם", שיצוין במהלך השבוע, יוצבו החל מהיום (ראשון) 300 תחנות בדיקה בחינם לגילוי סרטן העור בכל רחבי הארץ. היוזמה היא פועל יוצא של שיתוף פעולה חסר תקדים של כל קופות החולים ואיגודים רפואיים שונים בארץ. "זהו המבצע הגדול ביותר שנערך במערכת הבריאות המשלב כוחות באופן ייחודי ויוצא דופן לטובת בריאותו של הציבור בישראל" אמרה מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן.

"זוהי מסורת מבצעית הנמשכת כבר 16 שנה, ותורמת באופן משמעותי לשיעור האבחון המוקדם של מלנומה בארץ", הוסיפה זיו. "כמו כן היוזמה תורמת להטמעה של מסרים בקרב הציבור הרחב, להעשרת הידע אודות הסכנה שבחשיפה לא מבוקרת לשמש, ולהפנמת חשיבות האבחון המוקדם שבכוחו להציל חיים", הסבירה. "שילוב הכוחות אינו דבר מובן מאליו במציאות הישראלית ואני מודה לקופות החולים ולמאות רופאי העור והכירורגים הפלסטיים אשר נרתמים מדי שנה למטרה החשובה הזו".

בתחנות יערכו בדיקות חינם לגילוי מוקדם של סרטן העור וכן יחולקו עלוני מידע לכלל הציבור, ללא תלות בחברות בקופות החולים. רשימת תחנות הבדיקה על פי חלוקה לאזורים, תפורסם בכל מקומוני סוף השבוע הקרוב, ובאתר האינטרנט של האגודה למלחמה בסרטן הנמצא בכתובת www.cancer.org.il וכן במוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן - 1800599995, המאויש 24 שעות ביממה.

ישראל חמישית בעולם בשיעור התחלואה

מדינת ישראל נמצאת בחמישייה הפותחת בשיעורי התחלואה בגלל חשיפה לשמש. בשנה האחרונה אובחנו כ-1,200 חולי סרטן מלנומה חדשים - עלייה ניכרת מאז תחילת שנות האלפיים, אז אובחנו כ-970 חולים מדי שנה. הנתון המעודד הוא שחלק ניכר מהמאובחנים מגיעים בשלב מוקדם של המחלה. מיכה בר חנא, מנהל רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות ציין, כי "האבחון המוקדם והתגברות המודעות והערנות בציבור מגדילים את סיכויי הריפוי וההחלמה".

על מנת להקטין את הסיכוי ללקות במלנומה, ממליצה האגודה למלחמה בסרטן להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 - 16:00. בעת השהייה בשמש יש לכסות את הגוף בלבוש מלא ולחבוש כובע שיגן על הפנים והעורף. חשוב למרוח את העור שנותר גלוי לשמש בשכבה נדיבה של מסנן קרינה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה. כמו כן, רצוי להרכיב משקפי שמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully