וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמי נורה על יצירת החיים שאתה רוצה

תמי נורה

18.6.2008 / 12:22

לנקות את המודע ממחשבות מיותרות ולהזין לתת המודע מחשבות שיקדמו אתכם למטרה - תמי נורה על יצירת החיים שאתה רוצה

לאחר שהרצון שלנו ברור מספיק ויש לנו "מחשבות מתוגברות", בהירות ומדויקות ואחרי שתרגלנו להיות בפוקוס, אנחנו נשארים במעגל השני -"מחשבות" ומתמקדים במוח ובמיינד. חשוב להבין כיצד פועלים המוח והמיינד, מכיוון שרק כך יתאפשר לנו ליצור את המציאות הרצויה בצורה מדויקת, היכן שמתחיל זרע היצירה.

תרגום המונח "מיינד" לפי מילון אלקלעי הוא: זיכרון, שכל, תודעה, לב, נשמה, חכמה, עולם רוחני ועוד. המיינד המודע הוא החלק שחושב ומבין, מציב מטרות, בוחר, מסוגל לקבל או לדחות רעיונות, לשפוט תוצאות ולהחליט איזה שינויים לעשות בחיים. במיינד המודע נמצא הרצון החופשי. הוא חופשי במובן הזה, שאף אחד לא יכול לגרום לכם לחשוב מחשבות שאינכם בוחרים לחשוב.

המיינד המודע מקבל ללא הרף מידע מהסביבה החיצונית ומתוכנו. אם לא "נסנן" מידע מסוים ונמשיך לחשוב עליו ולהתמקד בו, הוא יעבור למיינד התת-מודע. איך זה קורה? בעת למידה חדשה, כמו שפה זרה או רכיבה על אופניים, אנחנו חוזרים שוב ושוב על אותה פעולה או מחשבה. חזרה זו יוצרת חיבורים חזקים בין תאי המוח, שיוצרים דפוסים עצביים המפעילים אצלנו התנהגות אוטומטית. זה עובד כך גם בתחום הרגשי.

המיינד התת-מודע "רואה" בתמונות ובדפוסים. הוא לא מבחין בהבדל בין אמיתי לדמיוני ומבחינתו כל תמונה או דימוי שנעביר אליו הם אמת לאמיתה. אין לו את היכולת לדחות מידע. במהלך שנות חיינו הראשונות הוא הוזן במידע מהסביבה, שהשפיע על חיינו בצורות רבות, גם באופן שפעל לרעתנו.

המיינד התת-מודע הוא זה המחבר אותנו למדריכים הרוחניים וליקום. הוא מתפקד בכל תא מגופנו ומבטא את עצמו דרכנו בתחושות ובפעולות. אם כך, מה עלינו לעשות? עלינו לבחור במיינד המודע את החיים שאנחנו רוצים ולהזין שוב ושוב את המידע הזה למיינד התת מודע, על ידי תהליך של "תכנות" מחדש.

לתכנת את המוח

והנה תרגיל שעיקרו "תכנות בסיסי" של המיינד התת המודע: התחל עם תרגיל "התחברות לאני הפנימי" המופיע במעגל ה"רצון" למשך שתי דקות. בחמש דקות הבאות המשך כך: לאחר שבחרת משהו שאתה רוצה ליצור - למשל בריאות, עליך ליצור תמונה מנטלית של מה שאתה רוצה ולהתמקד בה. למשל, אתה רואה בעיניי רוחך את הגוף שלך מתפקד במיטבו.

השלב הבא: יש לחשוב מחשבות ברורות וממוקדות על המצב הרצוי ולהוסיף הצהרות רבות עוצמה שיתמכו ביצירה החדשה. הצהרות הן משפטים האומרים מה אנחנו רוצים, בזמן הווה, להם נוסיף את תחושתנו ביחס למצב החדש שניצור. למשל, "מהיום, מגיע לי להיות בריא וזה נותן לי תחושה טובה".

חשוב ודמיין רק את הדבר שאתה רוצה. אם נכנסות מחשבות אחרות, תן להן ללכת וחזור להתמקד בנשימה ובתמונות המנטליות של יצירתך. החזרה על התמונות המנטליות, המחשבות, ההצהרות והרגשות, מעבירה את המידע מהמיינד המודע למיינד התת-מודע ומתכנתת אותו. תכנות זה הופך להיות קבוע במיינד התת-מודע וימשיך לבטא את עצמו בחייך, באופן אוטומטי, ללא כל סיוע מהמיינד המודע. חזור על תרגיל זה במשך שבוע. המחשבות שנבחר להעביר שוב ושוב מהמיינד המודע לתת-המודע, הן שיקבעו איך יראו החיים שלנו.

בין מחשבות לאמונות

כעת נקדיש רגע לעשות הבחנה בין מחשבות ואמונות. כשיש לנו מחשבות רבות בנושא מסוים, במשך תקופה ארוכה, המחשבות הופכות לאמונות. האמונות לעומת המחשבות, מוטבעות עמוק יותר בתודעה ובהתנהגות שלנו. הן למעשה מתוכנתות חזק יותר במוח. אם האמונות טובות לנו, הן תורמות לנו ומקלות על יצירת החיים שלנו, אך אם האמונות הן שלילות ואנחנו רוצים לשנות אותן, הרי שלפנינו תהליך בו עלינו לתכנת את תת-המודע מחדש במשך חודש (כפי שהוסבר בתרגיל).

אחד ממטופלי, גיא (שם בדוי), גדל במשפחה שבה כסף היה נושא בעייתי. לאביו, שבא ממשפחה עשירה, היו חיכוכים רבים עם אחיו בגלל ענייני כסף. אימו של גיא, שסבלה מהריבים האלו אמרה לגיא בדרכים רבות ש"כסף מביא צרות". אמירות אלו התחזקו וקיבלו אישור בחיי היומיום של גיא ובגיל ההתבגרות גיא התחיל להאמין שאכן "כסף מביא צרות".

כך המחשבות והאמונות של אימו הפכו להיות המחשבות והאמונות של גיא, שמתוכן הוא פעל בצמצום והרס כל הזדמנות להצליח בעסקים. כשגיא הגיע לטיפול הוא רצה להצליח בעסקים, אך כדי לעשות זאת היה עליו לשנות את האמונות שקיבל בירושה מאימו. הוא עשה זאת על ידי חקירת המחשבות, הסרת מכשולים פנימיים ואחר כך תכנות מחדש של המיינד התת-מודע ליצירת שפע. היום גיא מנהל עסק מצליח משלו.

מכשולים אופייניים במעגל זה: מחשבות ואמונות מנוגדות. שימוש במחשבות ואמונות שקיבלנו מאחרים. תכנות המיינד התת-מודע במשך זמן קצר מכדי ליצור דפוסים חדשים.

היכולת לחשוב היא המתנה של היקום עבורנו. אבל הבחירה שלנו מה לחשוב - זו המתנה שלנו לעצמנו. בשבוע הבא נעסוק במה שקורה לכוח המחשבה כשבוזקים לתוכו תבלין חיוני - רגש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully