וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק משאל עם על הגולן עובר לאישור הכנסת

פנחס וולף

18.6.2008 / 10:08

הצעת החוק מחייבת משאל עם על כל ויתור שתחליט הממשלה ברמת הגולן שהתקבל ברוב של פחות מ-80 חברי כנסת. מפלגת העבודה תמכה בהצעה

הצעת חוק משאל עם על רמת הגולן עברה היום (רביעי) לקריאה ראשונה בוועדה משותפת של ועדת הכנסת וועדת חוק ומשפט. על פי הצעת החוק, במידה שלא יהיה רוב של 80 חברי כנסת לוויתור על חלקים מרמת הגולן, הממשלה תחוייב לבצע משאל עם בנושא. את הצעת החוק הגיש לראשונה חבר הכנסת לשעבר אביגדור יצחקי שהתפטר מהכנסת לפני מספר חודשים.

יושב ראש ועדת החוקה חבר הכנסת מנחם בן ששון (קדימה) התנגד להצעת החוק כלשונה ודרש שיחוקק כחוק יסוד משום שלדבריו מדובר בשינוי סדרי ממשל, חוק יסוד יכול לעבור אך ורק אם תומכים בהצעה למעלה מ-61 חברי כנסת.

חברי מפלגת העבודה תמכו בהצעת החוק, ואילו חברי סיעת קדימה נחלקו בהצבעתם. יושב ראש ועדת הכנסת חבר הכנסת דוד טל (קדימה) תמך בהצעת החוק ואילו חברי הכנסת שלמה מולה ומנחם בן ששון התנגדו להצעה.

לדברי בן ששון "חקיקה שכזו משנה את ההסדר הדמוקרטי במדינת ישראל ולפיכך היא חייבת להיעשות בחוק יסוד ולא בחוק רגיל, הכנסת העבירה היום מסר רע לציבור הישראלי", דוד טל אמר בישיבה כי הוא שמח על החלטת הוועדה, אני משוכנע שחוק זה לא יפריע לראש הממשלה במשא ומתן מול הסורים. אלא יסייע לו במניעת ויתורים מסוכנים".

"החוק יובן מפריז ועד אנקרה"

יושב ראש סיעת הליכוד גדעון סער אמר כי "ראש הממשלה מנהל משא ומתן על עתיד רמת הגולן, עליה הכנסת הכילה את החוק הישראלי ברוב גדול, היום אנו מעבירים מסר שאדם אחד שאין לא מנדט לא יוכל להכריע על גורל חבלי הארץ לבדו, את החוק הזה יבינו בכל העולם מפריז ועד אנקרה"

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר כי "יושב ראש מפלגת העבודה אהוד ברק נבחר כמנהיג מחנה השלום, אבל אני מבין שיצחק לוי יקבל אותו בזרועות פתוחות לאיחוד הלאומי והוא יוכל להתקבל גם לישראל ביתנו, אנו לא רוצים אותו במחנה השלום. יש כאן אבסורד נוראי, כמה בקלות ניתן להחליט על מלחמה, אבל את השלום אפשר וכדאי לסנדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully