וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "אם הירי יימשך תופסק הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

18.6.2008 / 12:36

גורם ביטחוני אישר הבוקר את הודעת מצרים וחמאס מאתמול, לפיה הפסקת האש תיכנס מחר ב-6:00. גלעד: "צה"ל מכין אופציות אחרות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ישראל הודיעה הבוקר (רביעי) באופן רשמי, על ידי גורם ביטחוני, כי היא מקבלת את ההצעה המצרית לרגיעה עם חמאס. הרגיעה תיכנס לתוקפה מחר בשעה 06:00. מצרים וחמאס הודיעו כבר אתמול על הסכמה בנושא, אולם עד הבוקר ישראל סירבה להודות בכך. ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד טס בלילה לקהיר על מנת לסגור את הפרטים האחרונים של ההסכם.

גלעד אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "אם האימה של נשק הקסאמים תימשך זו תהיה הפרה של הרגיעה, מי שסופג רקטה זה לא משנה מאיפה היא מגיעה, מארגון החמאס, הג'יהאד האיסלמי או ארגון טרור אחר, אי ירי זה המבחן לרגיעה, אני לא רוצה להיכנס לתרחישים שונים כרגע על מה יקרה אם תשוגר רקטה אחת, אך הפסקת הטרור נמדדת בהפסקת הטרור".

לטענת גלעד, "החמאס מתיימר לשלוט בעזה אז החמאס הוא הכתובת, הצבא לא שוקט על שמריו ואנו מכינים את כל האופציות האחרות. הראייה היא מאוד מפוקחת, אם הירי יימשך למרות הרגיעה אז מכינים אופציות אחרות. צה"ל יהיה על גבול עזה מצרים אם המצרים לא יילחמו בתופעת ההברחות".

לדבריו, "למצרים יש שירותי מודיעין מעולים והם יכולים למנוע הברחות. להגיע למאה אחוז של ירידה בהברחות גם צה"ל לא הגיע. מצרים בעלת יכולת עצומה להפחית את ההברחות, ההתחייבות המצרית היא להפחית את ההברחות, ובכרגע ישנה פעילות מצרית למניעת הברחות אמצעי הלחימה". בנושא גלעד שליט אמר עמוס גלעד כי גם כאן המבחן הוא בתוצאה של החזרתו, והנושא עלה אתמול בשיחות.

"הפרדה בין הרגיעה לשליט"

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול חמאס בעזה, אמר בכיר הארגון מחמוד א-זהאר כי 72 שעות לאחר שתתחיל הרגיעה, ייפתחו באופן חלקי מעברי הסחורות ברצועת עזה. "הסכם הרגיעה עם ישראל כולל פתיחת המעברים ויוכנסו סחורות לתושבי רצועת עזה". עוד הוסיף א-זהאר כי "קיימת הפרדה ברורה בין סוגיית הרגיעה לבין עסקת שליט".

לדברי א-זהאר, בשבוע השני של הרגיעה תארח מצרים אישים מאירופה, מחמאס ומהרשות הפלסטינית על מנת לסכם כיצד יופעל מעבר רפיח. בכיר הארגון, חליל אל-חיה, שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים אמר שהרגיעה עתידה להמשך שישה חודשים. עם זאת, גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי מעבר רפיח לא ייפתח עד לשחרורו של שליט.

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר הלילה כי החייל החטוף גלעד שליט לא ישוחרר כחלק מהסכם הרגיעה עם ישראל. לדבריו, "האויב הציוני ניסה לערב בין הרגיעה בעזה לבין החלפת השבויים, אולם אנו דחינו בתוקף את העמדה הישראלית. אנו לא נשחרר את שליט עד שישראל לא תשחרר את האסירים הפלסטינים שאנו דורשים תמורתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully