וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "גלעד שליט לא ישוחרר בקרוב"

18.6.2008 / 3:18

ראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל אמר כי החייל החטוף לא ישוחרר כחלק מהסכם הרגיעה. מקורות מדיניים: "מעבר רפיח לא ייפתח עד לשחרורו של שליט"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר הלילה (רביעי) כי החייל החטוף גלעד שליט לא ישוחרר כחלק מהסכם הרגיעה עם ישראל. לדבריו, "האויב הציוני ניסה לערב בין הרגיעה בעזה לבין החלפת השבויים, אולם אנו דחינו בתוקף את העמדה הישראלית. אנו לא נשחרר את שליט עד שישראל לא תשחרר את האסירים הפלסטינים שאנו דורשים תמורתו".

מוקדם יותר אמרו גורמים מדיניים בירושלים כי מעבר רפיח לא ייפתח עד לשחרורו של שליט. משעל התייחס גם הוא לפתיחת מעבר רפיח ואמר כי הדבר יוכרע בשלבים מאוחרים יותר במשא ומתן עקיף עם ישראל בתיווכם של מצרים והאיחוד האירופי. עם זאת, הוא דחה את הפרסומים, לפיהם קיים קשר בין פתיחת מעבר רפיח לשחרורו של שליט. "ישראל דחתה את כל רשימות האסירים שהגשנו להם עד כה". לדבריו, "עמדתה של ישראל פוגעת בסיכויים לשחרר את שליט בקרוב".

משעל הסביר את החלטת חמאס להגיע לרגיעה ואמר כי "ההסכם יהיה טוב עבור מיליון וחצי הפלסטינים בעזה שסבלו מהמצור הישראלי". לדבריו, "ההתנגדות לציונים נמצאת כעת בעמדה חזקה ולא נישבר בקלות מאיומים של ישראל על מבצע בעזה". משעל הוסיף כי "כל הפרה של ההסכם מצד ישראל תיענה בתגובה הולמת של חמאס".

קודם לכן, אישרו בחמאס כי מחר בשעה שש בבוקר תיכנס לתקופה הרגיעה עם ישראל. בכיר הארגון מחמוד א-זהאר אמר כי 72 שעות לאחר שתתחיל הרגיעה, ייפתחו באופן חלקי מעברי הסחורות ברצועת עזה. "הסכם הרגיעה עם ישראל כולל פתיחת המעברים ויוכנסו סחורות לתושבי רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully