וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "הרגיעה היא ניצחון ההתנגדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2008 / 22:00

כך אמר בכיר חמאס, שאישר כי הסכם הרגיעה ייכנס לתוקפו ביום חמישי בבוקר. לדבריו, "יש הפרדה ברורה בין סוגיית הרגיעה לבין עסקת שליט"

בחמאס מאשרים כי ביום חמישי בשעה שש בבוקר תיכנס לתקופה הרגיעה עם ישראל. במסיבת עיתונאים שקיים היום (שלישי) בעזה אמר בכיר הארגון מחמוד א-זהאר כי 72 שעות לאחר שתתחיל הרגיעה, ייפתחו באופן חלקי מעברי הסחורות ברצועת עזה. "הסכם הרגיעה עם ישראל כולל פתיחת המעברים ויוכנסו סחורות לתושבי רצועת עזה". עוד הוסיף א-זהאר כי "קיימת הפרדה ברורה בין סוגיית הרגיעה לבין עסקת שליט".

א-זהאר ציין כי השגת הרגיעה היא ניצחון לארגוני ההתנגדות הפלסטינים. הוא הודה לכל הפלגים הפלסטינים ובראשם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, על עמידתם האיתנה והבהיר כי הפלגים נכנסים לרגיעה כשהם מאוחדים. לדבריו, מצרים פועלת להעברת הרגיעה באופן הדרגתי גם לגדה המערבית.

לדברי א-זהאר, בשבוע השני של הרגיעה תארח מצרים אישים מאירופה, מחמאס ומהרשות הפלסטינית על מנת לסכם כיצד יופעל מעבר רפיח. בכיר הארגון, חליל אל-חיה, שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים אמר שהרגיעה עתידה להמשך שישה חודשים.

מוקדם יותר היום, אמר ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה כי "הדרישות הפלסטיניות היו ברורות: הסרה של המצור, פתיחת המעברים והפסקת התוקפנות. אנחנו מאמינים שכל הדרישות שלנו נענו". הניה הוסיף כי לדעתו "העם הפלסטיני יראה את פירות המו"מ, בנוסף להישגים של סבל של שנה תחת מצור מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully