וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הולכות המחשבות

ירון שוורץ

20.6.2008 / 11:19

לשמור על טוהר המידות, להתרכז במחשבות ולהבחין שהן רגעיות. המדריך לויפאסנאי המתחיל - לקסיקון הניו אייג'

ויפאסנה

מה זו ויפאסנה ואיך עושים את זה באמת? לצערי, אין על כך תשובה אחת ויחידה. הויפסאנה נחשבת באופן מסורתי לטכניקת המדיטציה שדיבר עליה הבודהה. מכיוון שאין לנו תיעוד היסטורי של דבריו, נאלץ להסתפק בטכניקה המסורתית למדיטציה שמועברת מזה מאות שנים מדור לדור. רק כדאי שניקח בחשבון שפה ושם הדברים קצת השתנו ועברו עיוותים.

שלושה שלבים עומדים בפני הויפאסאני המתחיל. ראשית יש לשמור על טוהר מידות בסיסי: לא לשקר, לא להרוג ולהימנע משכרות וסימום. בשלב השני יש לנסות ולהתרכז במחשבות, מי שיחזיק מעמד יותר מכמה דקות, יוכל לטפס לשלב השלישי - בו כבר אפשר להבחין, כי אותן מחשבות הן רגעיות ומתחלפות.

לפי בודהה, טכניקה זו יכולה לחשוף בפנינו שכל הדברים בעולמנו קשורים אחד לשני וטבעם של אותם דברים הוא לחלוף. המחשב יתיישן ויכחד, העץ ינבול וימות וגם אנחנו נלך ונכחד. באותה מידה, אנחנו יכולים לראות כי גם המחשבות הולכות בדיוק כמו שהן באות.

מזה 40 שנה שטכניקת הויפאסנה זוכה לתהודה עולמית בזכות המורה הבורמזי גואנקה, שלקח על עצמו להפיצה מחדש בעולם, אבל בשנים האחרונות יש מתנגדים לדרכו. עבור רבים, 11 יום בישיבה ללא תזוזה הולידו נזקים גופניים לא קלים. חוץ מדרכו של גואנקה, הולכות ונפוצות שיטות רבות נוספות. מה שבטוח הוא שכמו בשחייה, עד שלא תקפצו למים, בכל הנוגע לגבי ויפאסנה, לא יהיה לכם מושג על מה מדובר עד שלא תתנסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully