וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הציבור: המצור על עזה הזיק לישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.6.2008 / 6:00

מסקר חדש עולה כי רוב הציבור הישראלי מאמין שהמצור דחף את הפלסטינים לקיצוניות. 83%: חמאס התחזק מאז המצור, 68%: המצור הזיק לביטחון

רוב הישראלים מאמינים שהמצור על רצועת עזה פוגע בעיקר באזרחים בעזה ודוחף אותם לזרועות האיסלם הקיצוני. כך עולה מסקר חדש שבדק את עמדות הציבור היהודי בישראל כלפי המצור על רצועת עזה.

מהסקר עולה כי 83% מהישראלים מאמינים שחמאס התחזק מאז שהוטל המצור ו-68% סבורים כי מצבה הביטחוני של ישראל רק הידרדר מאז. הסקר, שהוזמן על ידי ארגוני זכויות האדם "רופאים לזכויות אדם" ו-"גישה", בוצע על ידי חברת "מאגר מוחות".

53% מנשאלי הסקר אמרו כי מטרת המצור היא פוליטית, דהיינו לגרום לאוכלוסייה להפיל את שלטון חמאס ולהשפיע עליו לשנות את מדיניותו, בעוד 32% מאמינים כי מטרתו ביטחונית. רוב של 78% מהנשאלים סבור כי קיים סיכוי קלוש, או אין סיכוי בכלל, שמדיניות ישראל בעזה תביא את האוכלוסייה הפלסטינית להפיל את חמאס.

רוב הנשאלים (79%) מאמינים שהמצור משפיע בעיקר על האוכלוסייה האזרחית בעזה ומערים עליה קשיים. בנוסף, 60% חושבים כי המצור עלול לגרום לאוכלוסייה לפנות לאיסלם הקיצוני, בעוד 37% אינם מסכימים עם הטענה. מעל לשני שליש מהנשאלים (67%) ענו כי המצור הביא להרעה במעמד ישראל בעולם. הסקר כלל מדגם של 600 משתתפים, כאשר 44% הגדירו עצמם ימנים, 20% הגדירו עצמם במרכז הפוליטי ו-21% הגדירו עצמם כאנשי שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully