וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנות מאסר למסיע המחבל לפיגוע בחדרה

קובי מנדל

17.6.2008 / 17:23

בשנת 2005 הסיע פיחרי מנצור את המחבל לשוק בחדרה, שם נהרגו שישה בני אדם. השופטות: "הנאשם בגד במדינה ובאזרחיה"

בית המשפט גזר היום (שלישי) 17 שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על ביכרי מנצור, שהורשע בהסעת מחבל מתאבד. מנצור, בן 29 מהכפר ג'ת, הסיע את המחבל המתאבד לחדרה בחודש אוקטובר לפני כשלוש שנים. הוא הורשע בסיוע לאויב במלחמה, סיוע לרצח, סיוע לנסיון רצח, סיוע לגרימת חבלה בכוונה מחמירה והסעה שלא כדין. בפיגוע בשוק בחדרה נהרגו שישה ונפצעו עשרות בני אדם.

שופטות בית המשפט המחוזי בחיפה, שושנה שטמר, יעל וילנר ודיאנה סלע, ציינו בגזר הדין כי על אף שלא הובאו בפניהן ראיות שהנאשם חפץ בתוצאה הקשה, הן שוכנעו כי היה מודע לכך שהסיע מחבל מתאבד בדרכו לביצוע פיגוע. כמו כן, היה מודע לכך שיעד הפיגוע הוא סואן והומה אדם וכי הוא מסייע לטרור.

השופטות ציינו בגזר הדין כי "הנאשם מילא תפקיד פעיל ב'שרשרת המוות', תוך שהוא פועל במשנה מרץ למנוע את תפיסת המחבלים. מעשיו מצדיקים ענישה חמורה מהיותו אזרח ישראלי החב חובת אמונים למדינה, והוא בגד בה ובאזרחיה, בנצלו את אזרחותו להסעת המחבלים לביצוע פיגוע".

עם זאת, ציינו השופטות כי נתנו דעתן על כך שמנצור לא השתתף בתכנון הפיגוע ולא ידע כי יאסוף מחבלים בדרכם לבצע פיגוע. לפיכך, מידת מעורבותו פחותה מזו של אלה החוברים ראש לתכנון פיגוע והוצאתו אל הפועל. מנצור אמר לכתב וואלה! חדשות כי הוא חף מפשע וכל תפקידו הוא נהג, שאינו קשור לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully