וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים שפכו מים רותחים על חברי מרצ

פנחס וולף, ינאי ישראלי וניר לנדאו

17.6.2008 / 16:42

בעת סיור חברי הסיעה בחברון המפגינים קראו לעברם "בוגדים" ו"שותפים לרצח". ח"כ גלאון: "יש פה חבורה פאשיסטית-כהניסטית"

פעילי ימין קיצוני שפכו מים רותחים על משתתפים בסיור של מפלגת מרצ ביישוב היהודי בחברון. כתוצאה מכך נפגעו דובר מרצ, צלם עיתונות זר ושוטר.

עימותים מילוליים פרצו במהלך הסיור בין תושבי היישוב היהודי בחברון לחברי סיעת מרצ שביקרו בעיר. קבוצה של התושבים הקיפה את ארבעת חברי הסיעה, חיים אורון, זהבה גלאון, יוסי ביילין ואבשלום וילן, וקראה לעברם קריאות גנאי בינהם: "בוגדים" "אתם שותפים לרצח" ו"כמה נשק נתתם למחבלים?". תושבים נשאו שלטים נגד חברי הסיעה והשמיעו שירי ארץ ישראל ברמקולים.

"חברון הפכה להיות מדינה בתוך מדינה", אמרה בתגובה לתקיפה ח"כ זהבה גלאון. "יש פה חבורה פאשיסטית-כהניסטית. קבוצה שגרמה לטרנספר של תושבים ברחוב השוהדה".

מרזל: "אלו פרובוקטורים מתסיסים"

הרקע לסכסוך הוא חידוש הסיורים של ארגון "שוברים שתיקה" ביישוב היהודי. הסיורים, המוגדרים על ידי הארגון כסיורי הסברה, הופסקו בשל החלטתו של מח"ט חברון. לאחר עתירת הארגון לבג"ץ, חודשו הסיורים בהסכמת צה"ל ו"שוברים שתיקה".

ואולם ביום שישי בוטל סיור מתוכנן של הארגון בחברון, לאחר שהמשטרה הודיעה כי אינה מסוגלת לאבטחו. חברי הארגון כבר עשו את דרכם לעיר, אך עשרות מתנחלים ופעילי ימין צרו על האוטובוס שבו נסעו בקרית ארבע.

"באנו היום כי מונעים מקבוצות לסייר", אמרה גלאון. "אנחנו חברי כנסת, ומחובתנו לעמוד באופן בלתי אמצעי על מה שקורה כאן. העיר הזו לא של המתנחלים, והם צריכים לדעת שאם הם ימנעו מארגונים כמו "שוברים שתיקה" להגיע, אנחנו נהיה כאן. בכוונתנו גם לדבר עם השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, ולהתריע על המצב".

ברוך מרזל, אחד מפעילי הימין שחסמו את האוטובוס של חברי "שוברים שתיקה", אמר ש"מדובר בחבורת פרובוקטורים שבאו להתסיס. מוזר שבפרקליטות ובמשטרה פורשים עליהם חסות". בין פעילי הימין שחסמו את האוטובוס היו גם נועם פדרמן ואיתמר בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully