וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשרת: הרגיעה בעזה תחל ביום חמישי

ניר יהב, טלי גולדשטיין ויהושע בריינר

17.6.2008 / 15:54

מקור פלסטיני בכיר מסר לסוכנות רויטרס כי הפסקת האש תתחיל ביום חמישי ב-6 בבוקר. עמוס גלעד ייצא הערב למצרים, שם ידון עם עומר סלימאן בפרטי ההסכם

מקור פלסטיני בכיר מסר היום (שלישי), כי ישראל וחמאס סיכמו להתחיל את הרגיעה ביום חמישי בשעה שש בבוקר. הבכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי התקבלה הסכמה על הרגיעה "על אף רצח ששת הפלסטינים היום ברצועת עזה". גורם בכיר מצרי אישר לסוכנות הידיעות המצרית כי הרגיעה אכן תיכנס לתוקפה ביום חמישי בבוקר.

הגורם הוסיף וציין כי "שני הצדדים מעוניינים להסכים על הרגיעה מתוך עמדת חוזק ולא של חולשה". מחמאס טרם התקבלה תגובה. גורם במשרד החוץ אמר בתגובה: "איננו מודעים לדיווח". ואולם, גורם ביטחוני אמר כי התאריך עדיין לא סוכם סופית, אך הסכמה כזו צפויה בימים הקרובים.

הערב ייצא ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, למצרים לפגישה עם ראש המודיעין המצרי, השר עמר סלימאן, על מנת לדון בפרטי הרגיעה. בדבריו בפני ועדת חוץ וביטחון התייחס הרמטכ"ל גבי אשכנזי לרגיעה ואמר: "אנחנו על נתיב ההתנגשות. אני מאמץ את הערכת המודיעין כי הרגיעה תהיה שברירית וקצרה".

מוקדם יותר מסרו בחמאס כי אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, הרגיעה על סף מימוש. דובר חמאס פאוזי ברהום מסר לסוכנות הידיעות "מען" כי השיחות בקהיר עם המצרים בנוגע לרגיעה מתנהלות בצורה טובה וחיובית. "ייתכן ואנו קרובים יותר מהרגיל להכריז על רגיעה". ברהום הבהיר כי עסקת שליט נפרדת מהרגיעה בין הצדדים.

מקורות פלסטינים מדווחים על שישה הרוגים בשלוש תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה. בתקיפה הראשונה נהרגו חמישה פלסטינים, בתקיפה השנייה נפצעו שניים ובשלישית נהרג אדם נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully