וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "השיחות עברו בהצלחה"

17.6.2008 / 15:42

ישראל וסוריה סיימו סבב שני של שיחות עקיפות אתמול והסכימו להמשיך במשא ומתן. השר בבג'אן: "אנו נחושים להמשיך בתהליך"

ישראל וסוריה הסכימו על סבב חדש של שיחות שלום עקיפות בתיווך טורקיה ביולי, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הטורקי עלי בבג'אן. ישראל וסוריה סיימו סבב שני של שיחות עקיפות אתמול והסכימו להמשיך במשא ומתן, אם כי לא פנים אל פנים לעת עתה, אמרו גורמים בכירים.

"השיחות אתמול ושלשום עברו בהצלחה רבה וחשוב יותר, לוח הזמנים נקבע לשתי הפגישות הבאות שייערכו ביולי", אמר בבג'אן במסיבת עיתונאים בלוקסמבורג. "איני רוצה לפתח ציפיות מאחר שזהו נושא מורכב, אם כי לא כל כך מורכב כמו הסוגיה הפלסטינית. כל עוד אנו מזהים תקווה לשלום, אנו נחושים להמשיך בתהליך. רצון שני הצדדים חשוב ביותר", הוסיף. גורמים ישראלים וטורקים תיארו את שני ימי השיחות כחיוביים ובונים.

גורם בכיר ישראלי אמר אתמול ששני הצדדים החליטו להמשיך ולהיפגש על בסיס קבוע. עוד אמר אותו גורם שהאפשרות של פגישה בין ראש הממשלה אולמרט לנשיא סוריה אסד אינה מהווה חלק במו"מ.

עם זאת, מקור ישראלי אמר אתמול שראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא סוריה בשאר אסד עשויים להיפגש בחודש הבא בפריז. שני המנהיגים צפויים להגיע לפגישת פסגה אירופית שתתקיים בפריז ב-13 ביולי, והמקור המדיני מסר כי אולמרט מציע לפגוש את עמיתו הסורי בשולי הפסגה. לדבריו, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מנסה לארגן מפגש, אך לא קיבל אישור סופי מדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully