וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם השכר החדש של המורים ממתין לאוצר

נעמה טלמור

17.6.2008 / 15:23

ציפייה דרוכה במשרד החינוך ובהסתדרות המורים לאישור הסופי של תקציב הרפורמה על ידי האוצר. וסרמן: "אני אופטימי"

הרפורמה בחינוך, “אופק חדש", עומדת בפני רגע ההכרעה. גורמים בכירים במערכת החינוך אמרו הבוקר (שלישי) לוואלה! חדשות כי הרפורמה תלויה כעת בהסכמתו הסופית של האוצר. מדובר בהסכם שכר אדיר מימדים המוערך בעלות של כ - 5.5 מיליארד שקלים.

לאישור הרפורמה היו שלושה שלבים, והיא כעת עומדת לפני החתימה על השלב השלישי והאחרון. בשלב הראשון החליטו משרד החינוך והסתדרות המורים כי הם נכונים לפתוח במהלך שבבוא היום יוליד הסכם משותף. לאחר מכן נחתמה טיוטת ההסכם שלפיו התחילו כבר השנה בתי ספר ברפורמה, כעת ממתינים ראשי המורים ובכירי משרד החינוך לאישורו הסופי של שר האוצר, רוני בר און, לרפורמה החדשה.

הערב ייפגש יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, עם ראש אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב, כדי להגיע להבנות אחרונות. וסרמן אמר לוואלה! חדשות כי הוא "אופטימי ומעריך שעד סוף השבוע הכל ייסגר, עשינו מאמץ גדול לשנות את פני החינוך ולשפר את מעמדם ואת שכרם של המורים. וחס וחלילה גם אם לא ייחתם ההסכם, אנחנו את שלנו עשינו ובגדול".

שרת החינוך יולי תמיר וראש הממשלה אהוד אולמרט סיירו הבוקר בבתי ספר בנגב. המורים הציגו בפניהם את השלכות הרפורמה על בית הספר. אולמרט הבטיח כי הרפורמה תגיע לכל בית ספר בארץ. אך למרות המצב המורכב בפני מערכת החינוך והסתדרות המורים, בסביבתה של השרה מביעים אופטימיות לגבי הסיכוי לחתימה עוד השבוע.

ההשכלה הגבוהה מחכה

ראש הממשלה הבטיח לפני כשבועיים כי אם לא יגיעו תמיר ובר-און להסכמה בעניין התוספת התקציבית למערכת ההשכלה הגבוהה הוא עצמו יכריע בעניין. עד היום הממשלה כלל לא דנה בסוגייה, ולכן התוספת התקציבית, ששוויה 1.8 מיליארד שקלים, בסכנה. באוצר מתנגדים לאישור הדו"ח, דבר שמעמיד את מערכת ההשכלה הגבוהה בפני משבר גדול.

מערכת ההשכלה הגבוהה מתוקצבת לטווח של חמש שנים. תוכנית החומש הנוכחית נגמרת השנה ואילו החדשה טרם התקבלה. האוניברסיטאות ניצבות בשל כך בפני בעיית תכנון לשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully