וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: המנהיג הכי פחות אמין בעולם - בוש

טלי גולדשטין

17.6.2008 / 15:02

מנהיגי העולם צריכים לחשוש: מסקר חדש עולה כי כמעט אף אחד מהם אינו אמין בעיני הציבור. בוש ואחמדינג'ד במקומות הראשונים

אף אחד מהמנהיגים בעולם לא מעורר אמון רב בקרב האנשים. שלא במפתיע, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הוא אחד מהמנהיגים הכי פחות אמינים ומשרי ביטחון, אך גם ראשי מדינות אחרים כגון נשיא סין הו ג'ינטאו ונשיא רוסיה לשעבר ולדימיר פוטין לא קיבלו תמיכה הנלהבת. רק מזכ"ל האו"ם באן קי מון קיבל דרוג חיובי בסקר עולמי חדש, ששאל את האזרחים האם הם בוטחים במנהיגים שלהם "לעשות את הדבר הנכון בנוגע למדיניות חוץ".

"worldpublicopinion.org" ערכה את הסקר, שכלל 19,751 משתתפים ב-20 המדינות הגדולות והמאוכלסות בעולם, לרבות סין, הודו, ארצות הברית, אינדונזיה, ניגריה ורוסיה, מקסיקו, אוקראינה, ארגנטינה, בריטניה, צרפת, ספרד, מצרים, ירדן, אירן, טורקיה, דרום קוריאה, תאילנד, אזרבייג'אן והרשות הפלסטינית.

תושבים מ-16 מתוך 20 המדינות בסקר הודו כי אינם בוטחים בנשיא בוש. הנשיא היחיד שקיבל דרוג גרוע יותר מבוש הוא נשיא פקיסטן פרווז מושארף. שתי מדינות בלבד, ניגריה והודו, העניקו לבוש דרוג חיובי בעוד תאילנד חצויה. באופן כללי, 67% ממשתתפי הסקר אמרו כי בוש לא משרה ביטחון – הדרוג הגבוה ביותר.

למרות שסין היא מעצמה עולה במאזן הכוחות העולמי, רוב הציבור אינה בוטח בנשיאה הו ג'ינטאו. 13 מדינות העניקו לו דרוג שלילי. בממוצע, 44% מהנסקרים אמרו כי אינם בוטחים בו.

ולדימיר פוטין נותר פופולרי בתוך רוסיה בעודו עושה את המעבר משניא לראש ממשלה. עם זאת, בעיני העולם הוא אינו נתפס כאטרקטיבי. 11 מדינות מחזיקות בדעה שלילית עליו. 48% אמרו כי אין לתת בו אמון. פוטין הוא דמות שנויה במחלוקת באופן כללי. מאז נערך סקר דומה השנה שעברה, צנח דירוגו של פוטין פלאים בארצות הברית – 21 נקודות. בסין, לעומת זאת, השתפר הדרוג שלו ב-17 נקודות.

"בעוד חוסר האמון העולמי בג'ורג' בוש יצר ואקום הנהגתי גלובלי, אף מנהיג חלופי לא נכנס למלא את הואקום", אמר סטיבן קול, מנכ"ל "worldpublicopinion.org". "הו ג'ינטאו וולדימיר פוטין הם אולי פופולרים בכמה מדינות, אך מרבית המדינות אינן בוטחות בהם" הוסיף.

מזכ"ל האו"ם צועד בראש

המנהיג היחיד שעורר רגשות חיוביים בקרב הרוב היה מזכ"ל האו"ם באן קי מון. בתשע מדינות, רוב הנסקרים אמרו כי הם בוטחים בו לעשות את הדבר הנכון. גם גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה טרי יחסית, קיבל דרוג חיובי באופן כללי.

במזרח התיכון, הציבור נוטה להיות שלילי: המצרים, הירדנים, האירנים והפלסטינים הביעו חוסר אמון בכמעט כל המנהיגים בסקר. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קיבל דרוג שלילי ב-13 מדינות ומפגר רק מאחורי הנשיא בוש ומושארף בסלידה הציבורית. גם בעולם הערבי, רחוק אחמדינג'ד מלקבל תמיכה. מרבית הנשאלים במדינות הערביות שנכללו בסקר אמרו כי אינם בוטחים בו. כך גם בטורקיה. 54% שם אמרו כי אין להם שום ביטחון באחמדינג'ד כלל.

"worldpublicopinion.org" הוא מיזם בינלאומי הכולל מכוני מחקר ברחבי העולם, המנוהל על ידי המכון לחקר מדיניות בינלאומית באוניברסיטת מרילנד שבארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully