וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גנבו יהלומים בשווי 600 אלף דולר

נתיב נחמני

17.6.2008 / 14:58

שני יהלומנים מואשמים כי "עקצו" עשרות סוחרי יהלומים. על פי החשד, הם לקחו יהלומים לבדיקה תוך התחזות, ולא השיבו אותם מעולם

היהלומנים עמוס סולימני ומוטי ויסברוט הואשמו היום (שלישי), בבית משפט השלום בתל אביב, בביצוע תרגיל "עוקץ" יהלומים בשווי של כ-600 אלף דולר. מכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי השניים הונו עשרות סוחרי יהלומים כשלקחו יהלומים לבדיקה שלפני רכישה, אך מעולם לא השיבו אותם לבעליהם ולא שילמו תמורתם.

סולימני, בן 62, חותך יהלומים במקצועו ובעליה של חברת יהלומים בבורסת רמת גן, וויסברוט, העוסק בניקוי יהלומים וצביעתם, קשרו יחד להונות את סוחרי היהלומים של העיר ולקבל מהם במרמה כספים ויהלומים, כך נטען בכתב האישום.

על פי האישום, הם שלחו הודעות דואר אלקטרוני ליהלומנים וביקשו לקנות מהם אבנים, תוך שהם מציגים עצמם כאנשי התעשייה, תחת שמות בדויים כמו "ז'אן פייר בלמין" ו-"ג'ובאני זוקה" - יהלומן איטלקי. לעיתים הם אף הציגו עצמם כנציגי חברות גדולות ומוכרות כמו "בולגרי" ו-"שופרד".

כחלק מחומר הראיות, הציג עו"ד צחי הבדלי מפרקליטות מחוז תל אביב, דו"ח בדיקה של מחשבו של סולימני, ממנו עולה כי ההודעות ליהלומנים נשלחו ממחשב זה. עם הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

מי זה זוקה?

באחד מסעיפי האישום מסופר על מקרה בו הונו השניים יהלומן מקומי. זה האחרון העביר לידיהם יהלום יקר ערך, אותו היו אמורים לבדוק בשביל אותו זוקה האיטלקי, אך אסר עליהם להעביר את היהלום לידי זוקה, לפני שיועבר הכסף לחשבונו. היהלום מעולם לא חזר אליו והשניים טענו כי למרות שאסר זאת עליהם, הם שלחו את היהלום לזוקה וזה לא השיב אותו אליהם.

בשיטה זו, נכתב בכתב האישום, קיבלו השניים במרמה שלושה יהלומים בשווי כולל של 310 אלף דולר. עוד נטען כי הם ניסו להונות יהלומן אחר ולהוציא מידיו יהלום בשווי של כ-300 אלף דולר, אך הדבר לא צלח בידיהם.

לפני שבועיים סולימאני נעצר ולמחרת עצרו אנשי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב גם את שותפו ויסברוט. בחקירותיו הודה סולימני ברוב החשדות המיוחסים לו, שותפו ממשיך לשמור על שתיקה. למרות הודאתו, סולימני הכחיש כי הייתה לו כוונה פלילית וטען כי מדובר בטעות עסקית וכי הוא לא מכיר אישית את זוקה. למרות זאת, הוא לא הצליח להסביר לחוקריו איך שלח לכאורה יהלומים לאדם שהוא לא מכיר והפיל את האשמה על שותפו - לטענתו ויסברוט היה אחרי על הקשר עם היהלומן האיטלקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully