וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנה: משלחת פתח בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2008 / 12:56

המשלחת תדון בפיוס עם חמאס, לאנשיה לא נקבעו פגישות עם אנשי הארגון, אולם הם "ייפגשו עם מי שיחפוץ"

לראשונה מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה, הגיעה בצהריים (שלישי) לרצועה משלחת של בכירי ארגון פתח מרמאללה כדי לדון עם חמאס באפשרות לפתרון המשבר בין הארגונים. במשלחת חברים שר החקלאות לשעבר חכמת זיד ויועצו הכלכלי של אבו מאזן, מרואן עבד אל-חמיד.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמתאן" אמר זיד כי מטרת המשלחת היא "לבקר בחלק מהמולדת הפלסטינית". זיד לא אמר אם בכוונת המשלחת להיפגש עם אנשי חמאס וציין רק כי הם נכונים להיפגש עם כל מי שמעוניין להיפגש עימם ולדון בקריאתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחדש את הדיאלוג בין פתח לחמאס.

דובר פתח, אחמד עבד אל-רחמן, התייחס לביקורה של המשלחת בעזה ואמר כי "לא אורגנו למשלחת פגישות עם משלחת של חמאס. יחד עם זאת, חמאס נמצא בעזה ואם אנשיו יזמינו את המשלחת של פתח לכנס או לפעילות כלשהי, לא נגיד לאנשינו שלא להשתתף. להפך - נגיד להם להשתתף ולדבר ולהביע את עמדת פתח".

לפני כשבוע וחצי קרא אבו מאזן לנהל מגעים עם חמאס, וזאת לאחר תקופה ארוכה שבה התנגד לדבר איתו. בפרסומים בעיתונות הערבית לאחר הקריאה נמסרו דיווחים לפיהם הקריאה בוצעה על רקע איום ישראלי בפעולה צבאית ברצועת עזה ובשל התייאשותו של אבו מאזן מהמשא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully