וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: בריחה המונית מפחד הטליבן

טלי גולדשטין

17.6.2008 / 12:10

מאות לוחמי טליבן השתלטו אתמול על כמה כפרים במחוז ארגהנדב, מצפון לעיר קנדהאר. במהלך הלילה, אלפים נמלטו על נפשם

מעל ל-4,000 אנשים נמלטו במהלך הלילה (שלישי) מהכפרים שבסמוך לעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן לאחר שכוחות הטליבן הרסו גשרים והניחו מוקשים באזור. הצבא האפגני, המתכונן למתקפת הטליבן, הטיס ארבע מטוסים עמוסים בחיילים לקנדהאר מהבירה קאבול. חיילים של כוחות בעלות הברית הגיעו אף הם לאזור.

מאות לוחמי טליבן השתלטו אתמול על כמה כפרים במחוז ארגהנדב, מצפון לעיר קנדהאר – מעוז לשעבר של הטליבן. זאת לאחר שלפני מספר ימים לוחמי טליבן פוצצו את השער של בית הכלא הגדול באפגניסטן, שממוקם בקנדהאר, תקפו את השומרים במקום ואפשרו למאות מאנשי הארגון הכלואים במקום להימלט. על פי הערכה, בין הנמלטים כ-400 אסירי טליבן.

אחד ממנהיגי החמולות באזור הזהיר שהחמושים עלולים לתפוס מחסה בכרמים ובבוסתני הרימונים שבמחוז ומשם לצאת לתקיפות על קנדהאר. "ארגהנדב מלא בבוסתנים. החמושים יכולים להסתתר בהם בקלות ולהילחם", אמר האג'י איקרמולה קהאן.

אלפי בני אדם נמלטו מהאזור, אמר סרדר מוחמד, שוטר המאייש מחסום במזרחו של נהר ארגהנדב. המשטרה עצרה וערכה חיפושים על כל אדם שעבר בדרך. בצדו המערבי של הנהר, מאות לוחמי טליבן השתלטו על כשערה כפרים, אמר מוחמד. "התושבים נבהלו. משפחות על גבי טרקטורים, משאיות ומוניות נמלטו מהאזור", הוסיף. "גשרים קטנים בתוך הכפרים נהרסו. קבלנו אישור מהמפקדים לתקוף את הטליבן".

אחד מהאפגנים הנמלטים סיפר כי המשפחות אולצו לעזוב את בדיוק בזמן שבו צריך לקצור את היבול בכרמים. משמעות הדבר היא נזק כלכלי בלתי ישוער לאלפים מהכפריים. לדבריו, לוחמי הטליבן עוברים בין הכפרים, מניחים מוקשים ומאיימים בנשק על התושבים. "הם אמרו לנו לעזוב בתוך 24 שעות בגלל שהם רוצים להילחם בכוחות הזרים ובצבא האפגני", אמר.

כוחות נאט"ו והכוחות האמריקאים הגבירו בשנה שעברה את מספר החיילים המוצבים באפגניסטן. מספר זה עומד עתה על 65 אלף חיילים. בריטניה הודיעה אתמול כי תשלח עוד חיילים לאפגניסטן. צעד זה יעלה את מספר החיילים הבריטים שם ללמעלה מ-8,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully