וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותנים אשראי לרגיעה ומתכוננים לפעולה"

פנחס וולף

17.6.2008 / 12:01

כך אמר הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון. ראש חטיבת המחקר באמ"ן התייחס למצב בדרום לבנון: "חיזבאללה בנה תשתית גדולה יותר מזו שהיתה לפני המלחמה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

"רגיעה ברצועה, אם תושג, תהיה שבירה וזמנית". כך אמר היום (שלישי) קצין בכיר לוועדת חוץ וביטחון, במעמד הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. לדברי אשכנזי, התקיים גם בקבינט וגם בוועדת המשנה הליך מסודר וחיובי שבמהלכו צה"ל הציג את כל אפשרויות הפעולה ברצועה ומשמעויותיהן.

"הדיון היה טוב, רציני ומעמיק והתקבלה החלטה שנותנים אשראי לרגיעה ומתכוננים לפעולה", אמר אשכנזי. הוא הוסיף כי צה"ל נהנה מחופש פעולה מלא ביהודה ושומרון וכי השוטרים הפלסטינים עושים עבודה טובה בתחום החוק והסדר, אבל לא נגד הטרור. קצין בכיר אחר אמר שבחצי השנה האחרונה נהרגו ברצועה יותר מ-350 מחבלים. לדבריו, חמאס פנה לבקש רגיעה כחלק מהלחץ הצבאי והמצור המוטל על הרצועה.

ראש חטיבת המחקר באמ"ן יוסי ביידץ אמר כי "מאז 2006 יוניפי"ל מהווה גורם מרסן לפעילות בדרום לבנון. עם זאת, ולמרות החלטה 1701 של האו"ם, הצליח חיזבאללה לבנות תשתית צבאית נרחבת מדרום לליטאני, הכוללת אלפי פעילים ועשרות אלפי רקטות". ביידץ הציג שרטוטים הנוגעים לבניית המערכות התת-קרקעיות בדרום לבנון מתחת לאפו של יוניפי"ל. הוא ציין שלוחמי חיזבאללה מסתובבים באזור במסווה אזרחי, ללא מדים וללא דגלים. לדבריו, "חיזבאללה בנה תשתית גדולה יותר מזו שהיתה לפני המלחמה".

הישג של המלחמה?

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) מתח ביקורת על הופעת הרמטכ"ל בוועדה. במכתב ליו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי (קדימה) כתב ביילין: "הישיבה היום בה דיבר הרמטכ"ל במשך כשבע דקות והעסיק את חברי הוועדה שעה ארוכה בדיווחי ראש חטיבת מחקר שמה ללעג את הוועדה שעדיף שתשקיע זמנה בנושאי חוץ וביטחון חשובים באמת". ביילין הוסיף כי אין שום חידוש במצב בלבנון. העובדה שיוניפי"ל שם ומשבש את יכולת הפעולה של חיזבאללה זה ההישג של המלחמה", אמר ביילין. לגבי הנעשה ברצועת עזה אמר ביילין שהוא סבור שיש אינטרס הדדי להפסקת האש ולכן יש סיכוי שתישמר.

הנגבי ענה לביקורת ואמר כי "בשם כל החברים שנכחו אני דוחה בשאט נפש את ההתקפה החצופה וחסרת ההצדקה של ביילין". לדברי הנגבי, "ביילין אפילו לא נשאר לשמוע את הדיון שהתנהל עם הרמטכ"ל במסגרתו עשרה חברי כנסת דיברו דקות ארוכות והרמטכ"ל הגיב בהרחבה במשך ארבעים דקות". הנגבי הוסיף כי "בשנים האחרונות לא היה סוג כזה של ביקורת חסרת בסיס כלפי הקצין הבכיר בצה"ל והוועדה כולה מתאחדת בגינוי חריף של התקפה הזויה זו".

גם מימין נשמעה ביקורת על הרמטכ"ל. ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה כי היא "מצפה שכשהרמטכ"ל בוועדה נקבל סקירה ופרטים על המלחמה של צה"ל בחמאס בעזה, ושנקיים דיון מעמיק מעבר למה שקוראים בעיתונים". לדבריה, "על צה"ל לתת בוועדה מידע מהותי ולא רק נתונים יבשים". בהתייחסה למצב בלבנון אמרה לבנת כי הוא "מעיד על כשלון מוחלט של החלטה 1701 שהממשלה תמכה בה והתגאתה בכך שזהו הישג של המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully