וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: "עליית מחיר הנפט מדאיגה ביותר"

טלי גולדשטין

17.6.2008 / 10:51

על רקע העלייה במחיר הנפט, צפויה האינפלציה בבריטניה להגיע לשיא של עשור. ר"מ בריטניה: "יש להגביר את תפוקת הנפט במדינות היצרניות"

בעוד מחיר הנפט ממשיך להרקיע שחקים - אתמול (שני) הוא נגע בשיא כל הזמנים של 140 דולר לחבית – נהגים ברחבי בריטניה נאלצים להתמודד עם מחסור גדל בדלק, הנגרם עקב שביתת נהגי מכליות הדלק בסוף השבוע. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, במאות תחנות דלק ברחבי המדינה נגמר הדלק וכמה מהם אף הואשמו בגריפת רווחים על ידי העלאת מחיר ליטר דלק.

שרים בממשלת בריטניה מביעים את חששם הגובר מפני השלכות עליית מחירי הנפט העולמיים על האינפלציה והמחסור בדלק על רקע המחאות המתמשכות. מאוחר יותר היום יתפרסמו נתוני האינפלציה המעודכנים בבריטניה ולפי הערכות, הם יהיו הגבוהים ביותר מזה כעשור על רקע העלייה החדה במחירי המזון והנפט. כלכלנים צופים כי האינפלציה בחודש מאי הגיעה ל-3.2% - למעלה מאחוז מעל ליעד הבנק המרכזי.

במידה והתחזית תתאמת, נגיד הבנק המרכזי מרווין קינג ייאלץ לכתוב מכתב רשמי לשר האוצר אליסטייר דרלינג המסביר את הסיבות לאינפלציה הגבוהה. מכתב זה הנו גורם למבוכה בעבור שר האוצר והנגיד כאחד.

בריטניה מצביעה ירוק

גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, צפוי לבקר בסוף השבוע בעיר ג'דה שבסעודיה כדי לפתוח בשיחות דחופות עם הממשלה לגבי העלאה בטווח הקרוב בתפוקת הנפט של אחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם ותוכניות לטווח ארוך להשקעה במקורות אנרגיה חלופית. עליית מחירי הנפט הציתה באחרונה מחאות נרחבות ברחבי אירופה.

לאחר ביקורו של בוש בבריטניה בסוף השבוע, אמר בראון כי הוא מעוניין להיפגש עם מלך סעודיה עבדאללה ואחרים בנושא הדרישה העתידית לנפט וההשפעה שלה על המלאים ועל התפוקה. אני סבור כי דיון לטווח ארוך לגבי העתיד יכול להשפיע על השווקים כבר היום", אמר. "אני מקווה שתהליך זה יימשך אף בלונדון במקרה הצורך. אני מעוניין בדיאלוג כן ואמיתי בין היצרניות והצרכניות לגבי המצב המדאיג ביותר כיום בעולם – התייקרות מחירי הנפט".

דיוויד קמרון, מנהיג המפלגה השמרנית, אמר כי עליית מחירי הנפט מדגישה את העובדה שעל בריטניה לאמץ אמצעים ידידותיים לסביבה ולעבור לשימוש במקורות אנרגיה חלופיים. "איננו יכולים להרשות לעצמנו לא להפוך לירוקים. כשמחיר הנפט מתקרב ל-140 דולר, כשהמשפחות נאלצות לשלם חשבון גז גבוה יותר, למלא דלק או לרכוש מצרכים, אתם יכולים להגיד לי שאיננו יכולים להפוך לירוקים? אנחנו חייבים", אמר. "עידן הנפט הזול באמת ובתמים חלף עבר לו", הוסיף.

מחר, למעלה מ-600 נהגי מכליות דלק צפויים לשוב לעבודה לאחר ארבעה ימים של שביתה ואספקת הדלק תחזור לרמה נורמלית עד לשביתה הבאה. לפי הדיווחים, מספר תחנות דלק החלו להקציב את הדלק על רקע התורים הארוכים שנוצרו. אחרות לא התביישו והעלו את מחירי הדלק. לפי נתוני הממשלה, ב-647 תחנות דלק אזל הדלק לחלוטין במהלך השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully