וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בועז יונה משתמש בזכויותיו יותר מדי"

נתיב נחמני

17.6.2008 / 11:03

בסוף הדיון בביהמ"ש, בו הוארך מעצרו של מנכ"ל חברת חפציבה עד ל-1 ביולי, ביקש יונה לדבר, אך פרקליטו עצר בעדו

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שלישי) את מעצרו של בועז יונה, מנכ"ל חברת "חפציבה" לשעבר, עד ל-1 ביולי. הצדדים הגיעו לבית המשפט כאשר כבר היתה ביניהם הבנה כי המעצר יוארך מאחר ויונה הודה במיוחס לו במסגרת עסקת הטיעון שחתם אמש. עם זאת, כבכל הליך, ביקשה נשיאת בית המשפט עדנה בקנשטיין לשמוע מפי נציגת המשטרה האם ישנן ראיות לכאורה נגד יונה. רפ"ק איילת אורנשטיין התבלבלה מעט, אך מייד התעשתה וסקרה את החשדות והראיות לכאורה.

בתום הדיון אמר יונה שהוא רוצה לומר משהו. "אל תגיד שום דבר", עצר בעדו פרקליטו יאיר גולן. השופטת בקנשטיין אמרה שהיא מאפשרת לו להשתמש בזכותו. "אני מכיר את זכויותיו", ענה גולן, "הוא משתמש בהן יותר מדי". התנהלות זו מעידה על אופיו הקליל יחסית של הדיון. יונה עצמו נראה משועשע למדי מהמתרחש וישב נינוח על ספסל החשודים.

"עסקה שערורייתית"

אמש, מספר שעות לאחר נחיתתו בארץ, חתם יונה על עסקת טיעון עם הפרקליטות, שבמסגרתה הודה במיוחס לו, ירצה עונש מאסר של שבע שנים ויפצה את נפגעי החברה בארבעה מיליוני שקלים.

במסגרת ההסדר שנחתם בין נציגי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבין עורך דינו של יונה, יאיר גולן, הוסכם כי יונה יודה באופן מלא באחריות לקריסת החברה. בנוסף, הוא יודה בביצוע שורה של עבירות פליליות בזמן ניהולו את החברה.

ח"כ זהבה גלאון אמרה היום כי יש לזמן את פרקליט המדינה משה לדור לוועדת החוקה של הכנסת, כדי שייתן הסברים על עסקת הטיעון "השערוריתית", כהגדרתה, שנחתמה עם יונה. "הפרקליטות מועלת בחובתה להגן על האינטרס הציבורי ומונעת מהצדק להראות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully