וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי דני כ"ץ השתתפו בדיון ועדת השחרורים

נתיב נחמני

17.6.2008 / 11:20

לראשונה הורשו הורי הקורבן להשתתף בדיון השחרור של רוצחי בנם. האב תקף את פרס שקצב את העונש: "מה זה, נשיא של רוצחים?"

הוריו של דני כ"ץ, משה ומירה כ"ץ, השתתפו בדיון שנערך היום(שלישי) בוועדת השחרורים שתדון בבקשתם של שלושה מתוך חמשת רוצחיו לניכוי שליש מתקופת מאסרם. על אף בקשתם, לא הותר לבנם יואב, שהגיע גם הוא למקום, לקחת חלק בדיונים. מדובר בדיון תקדימי, שכן לראשונה מותרת נוכחותם של בני משפחת הקורבן בדיון מסוג זה.

כשנתנה להם זכות הדיבור, העלו ההורים טענות חריפות נגד נשיא המדינה שמעון פרס שקצב את עונשם של הרוצחים לפני כחודשיים. לטענתם, מאז ההחלטה הם מנסים ליצור אתו קשר אך לא מצליחים לקבוע פגישה. "מה זה פה, נשיא של רוצחים?", שאל אביו של כ"ץ.

בהמשך היום אמור להגיע לוועדה עורך הדין אביגדור פלדמן שמייצג את הרוצחים כדי להביע את עמדתו. החלטת הוועדה צריכה לעבור את אישור הנשיא ושר המשפטים ורק אז תיכנס לתוקפה.

לפני כחודשיים דחה בית המשפט העליון את עתירתם של ההורים נגד החלטת נשיא המדינה, שמעון פרס, לקצוב את עונשיהם של רוצחי בנם. אז טענו ההורים כי העובדה שזכות הטיעון נשללה מהם "היא פגם חמור שניתן לרפאו רק באמצעות ביטול ההחלטה וכינוס הוועדה לשחרורים מחדש". בעקבות זאת פנו בני המשפחה לגורמים המשפטיים ולנשיא המדינה בבקשה לכנס את הוועדה מחדש ולתת להם את ההזדמנות לטעון בעניין.

מהרשעה לקציבה

ב-8.12.83 הוכרז הנער דני כץ כנעדר. שלושה ימים לאחר מכן נמצאה גופתו ועליה סימני אלימות קשים. רוצחיו, סמיר מחמד ג'נאמה, פתחי מחמד ג'נאמה, עלי מחמד טראד גנאיים, אחמד מזייד קוזלי ועטאף איברהים סביחי, הורשעו שנתיים לאחר מכן בבית המשפט המחוזי בחיפה באשמת רצח וחטיפה לשם רצח. בנוסף קוזלי וסביחי הורשעו ברצח, בחטיפה ובאונס של החיילת דפנה כרמון.

על החמישה נגזר מאסר עולם ועוד 27 שנות מאסר. הרוצחים ערערו לבית המשפט העליון ונדחו, ובקשתם לקיום דיון נוסף בעליון נדחתה גם היא. בשנת 1999 הורה נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרון ברק, לקיים משפט חוזר בעניינם בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בית המשפט מצא אותם אשמים וגזר עליהם מאסר עולם ו-15 שנים נוספות, הם ערערו פעם נוספת ונדחו.

ב-2005, בעקבות בקשה שהגיש עורך דינם של הרוצחים לוועדת השחרורים המיוחדת, שתמליץ לנשיא המדינה לקצוב את עונשם, המליצה הוועדה פה אחד לקצוב את העונש. באוגוסט 2007 החליט הנשיא, בעקבות המלצת שר המשפטים, לקצוב את עונשם של סמיר ג'נאמה פתחי ג'נאמה ועלי גנאיים לשלושים שנים ואת עונשיהם של קוזלי וסביחי לארבעים וחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully